Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej. Jeg står og skal bruge en ny skærm til min stue. Pt. står et ældgammelt billedrørs-tv, som jo nærmest er blevet retro nu. :b
Prislejet er 3000 til 4000 kroner, 40-50 tommer og så må det gerne have netflix. Det er faktisk de eneste krav! Er i tvivl om det skal på at hænge lige pt. Billedkvalitet er vigtigere end design.

M.v.h. Rikke
Bent odense skrev:3000 4000 er lige i under kanten, har du læst købsanbefalinger her på fl.

Der er Sony 50W805B på tilbud i denne uge 5000kr.
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1399291728
Tak for forslaget! Har selvfølgelig kigget købsanbefalinger, men tænkte folk måske havde andre forslag, tv på tilbud osv.
Og mange tak for dit forslag! Det bliver lige en tand for meget for mit su budget lige pt. Er der slet ingen anstændige skærme i et lavere prisleje? Sidste års model eller noget?

Tak igen :)
Det er desværre næsten kun i marts-april måned du kan købe "Sidste års modeller" fra Fona.Expert.Elgiganten. Lageret bliver hurtigt tømt/skiftet ud med nye modeller...

Du kan jo altid forsøge at spørge i din lokale Elgigant om de kan søge på en 42" Plasmaskærm fra Panasonic...Desværre laves den teknologi ikke mere men her fik du aller-allermest pr. Krone....:-)

Sony W6(05) er vidst på tilbud hos Elgiganten i denne uge til omkring 4000kr.

Ville i særdeleshed være et fornuftigt køb....

Panasonic nye AS350 kunne også være en mulighed.

Disse 2 skærme får du mest for pengene ( hudtoner, evnen til at vise farven sort som er godt til dvd/bluray)

Du kan altid se pricerunner.dk for ca.priser, men ellers hold øje når Fona og Elgiganten har tilbud.

Som nævnt er disse 2 skærme nok 2014 best buy når prisen spiller en STOR FAKTOR.

Rigtig meget kvalitet for pengene... :)

å
PeterD skrev:Det er desværre næsten kun i marts-april måned du kan købe "Sidste års modeller" fra Fona.Expert.Elgiganten. Lageret bliver hurtigt tømt/skiftet ud med nye modeller...

Du kan jo altid forsøge at spørge i din lokale Elgigant om de kan søge på en 42" Plasmaskærm fra Panasonic...Desværre laves den teknologi ikke mere men her fik du aller-allermest pr. Krone....:-)

Sony W6(05) er vidst på tilbud hos Elgiganten i denne uge til omkring 4000kr.

Ville i særdeleshed være et fornuftigt køb....

Panasonic nye AS350 kunne også være en mulighed.

Disse 2 skærme får du mest for pengene ( hudtoner, evnen til at vise farven sort som er godt til dvd/bluray)

Du kan altid se pricerunner.dk for ca.priser, men ellers hold øje når Fona og Elgiganten har tilbud.

Som nævnt er disse 2 skærme nok 2014 best buy når prisen spiller en STOR FAKTOR.

Rigtig meget kvalitet for pengene... :)

å
Tusind tak! Det var lige sådan noget information jeg håbede på. Vil holde øje med de to tv.
Har et tre år gammelt panasonic plasma i soveværelset, det er jeg rigtigt glad for, ærgerligt de er stoppet med plasmatv..

Men tak igen for hjælpen :)
Af Amar
Denne model er rigtig god og stabil til prisen. UE40H6275XXE Samsung
Af SimontheS
sony w605 er på tilbud i elgiganten til 3799
VAR SÅ LIDT :)

Til den anden kommentar:

Hvorfor skulle der investeres i et Samsung tv som, hvis du ikke kommer med et link, højest sandsynligt ikke er bedre end Panasonic og Sony?

Men okay det er sikkert bedre på prisen.

Ja, man skal nok være hurtig, hvis det skal være Sony.

Nogen der ligger inde med en head-2-head test på Panasonic og Sony?

Primært på "bedste billede"
PeterD skrev:VAR SÅ LIDT :)

Til den anden kommentar:

Hvorfor skulle der investeres i et Samsung tv som, hvis du ikke kommer med et link, højest sandsynligt ikke er bedre end Panasonic og Sony?

Men okay det er sikkert bedre på prisen.

Ja, man skal nok være hurtig, hvis det skal være Sony.

Nogen der ligger inde med en head-2-head test på Panasonic og Sony?

Primært på "bedste billede"
Jeg har lidt svært ved at finde det Panasonic tv der nævnes ud fra navnet? Har du evt et link til et sted det kan købes?

M.v.h. Rikke
Hej Rikke.

Min fejl. Skrevet et forkert modelnummer..

Det skulle hedde Panasonic AS600.

Ved ikke om Elgiganten har det på deres hjemmeside, men

Cinemagic.dk: 42" Panasonic AS600 til 3600 kr

MiloRadio.dk/NBRadio.dk/Komplett.dk: 42" Panasonic AS600 til 4000 kr

Komplett.dk har desuden også 50" AS600 til 6500 kr( men det er selvf også i en anden priskategori)

Mener Elgiganten har 50" Panasonic AS650 til omkring 5500 kr men er ikke sikker...

...Men Sony W6 er altså også et rigtig fornuftigt tv..

Ellers kan du altid gå i et Sony Center/ Panasonic Center og få råd, men omvendt slår de Sjældent priserne på netbutikkerne (typisk komplett.dk) og Elgiganten.dk..

PS. Hader de modelnumre, det er så let at tage fejl og du skal jo have den bedste kvalitet til dit budget

....Nu bliver det lidt teknisk:

Det er noget med at AS600 og AS640 har VA Panel som vidst skulle være bedre betragtningsvinkel/farver end AS650 (IPS Panel)....

Ovenstående fra www.ipslcdpanel.blogsport.com hvor forskellene i paneltyperne beskrives..
PeterD skrev:Hej Rikke.

Min fejl. Skrevet et forkert modelnummer..

Det skulle hedde Panasonic AS600.

Ved ikke om Elgiganten har det på deres hjemmeside, men

Cinemagic.dk: 42" Panasonic AS600 til 3600 kr

MiloRadio.dk/NBRadio.dk/Komplett.dk: 42" Panasonic AS600 til 4000 kr

Komplett.dk har desuden også 50" AS600 til 6500 kr( men det er selvf også i en anden priskategori)

Mener Elgiganten har 50" Panasonic AS650 til omkring 5500 kr men er ikke sikker...

...Men Sony W6 er altså også et rigtig fornuftigt tv..

Ellers kan du altid gå i et Sony Center/ Panasonic Center og få råd, men omvendt slår de Sjældent priserne på netbutikkerne (typisk komplett.dk) og Elgiganten.dk..

PS. Hader de modelnumre, det er så let at tage fejl og du skal jo have den bedste kvalitet til dit budget

....Nu bliver det lidt teknisk:

Det er noget med at AS600 og AS640 har VA Panel som vidst skulle være bedre betragtningsvinkel/farver end AS650 (IPS Panel)....

Ovenstående fra http://www.ipslcdpanel.blogsport.com hvor forskellene i paneltyperne beskrives..
Det er modsat...IPS panel har bedre betragtningsvinkel, og med et dårlig sort niveau i forhold til VA panel...