Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af came99
Hvad er det (vertikale linjer i højre side af skærmen)? :o :(( :o

Det er på alle kanaler... Det ligner en slags burn-in, men det er fuldstændig kvadratiske skygger i hele fjernsynets højde.

Mit fjernsyn er et 6-7 år gammel Samsung lcd som ellers har fungeret upåklageligt. :((

Billede
Af came99
Så det er altså med andre ord kaput? Korrekt? Det kan ikke fjernes ved at smække et hvidt billede på i x timer, køre en frossen kylling hen over skærmen, slå på det eller hvad nettet ellers byder på af ideer indenfor "fix selv dit TV genren"

Hvad kommer der til at ske fra nu? Er det et forvarsel om at fjernsynet snart bryder helt sammen, eller kan det "leve" sådan der længe endnu? Mig generer det jo kraftigt, men min bedre halvdel mener ikke at det er noget hun lægger mærke til. :(

Jeg har dog heldigvis en årlig strømbesparelse på cirka 850 kroner som trumf :) Plus at vi så kan undvære vores TDC boks, da et nyt fjernsyn understøtter PVR og timeshift.

Det måtte bare godt have holdt et års tid endnu, så jeg kunne have købt et ordentligt 4k fjernsyn til min PS4.
Af came99
nu begynder konen så alligevel at snakke om at "hun næsten ikke lægger mærke til det" og om det ikke går imod vores principper at kassere noget som stadig virker" etc :(

Hun spørger hvor længe det mon stadig ville kunne holde, og om der er noget farligt ved at vente på at det står helt af.

Totalt nederen... men er der nogle der har et bud?
came99 skrev:nu begynder konen så alligevel at snakke om at "hun næsten ikke lægger mærke til det" og om det ikke går imod vores principper at kassere noget som stadig virker" etc :(

Hun spørger hvor længe det mon stadig ville kunne holde, og om der er noget farligt ved at vente på at det står helt af.

Totalt nederen... men er der nogle der har et bud?
Var det bare dig der dramatisere problemet, fruen kan ikke se det, du kan?

Hun har altså fået krammet på dig. ;)

Nej det er ikke farligt det kan sige puf i dag og måske først en gang til næste år men sluk helt for strømmen på stikkontakten når i ikke er hjemme og om natten.

came99"]skrev:
Som du kan se fik jeg overtalt den anden halvdel af husholdningen til nyt TV :D
Åbenbart ikke. :)