Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af J.H.
Der ligger en tråd herinde, hvor en bruger har lagt sine indstillinger ind.

Derudover kunne AVS forum godt have en tråd eller 2 med indstillinger og øvrige bruger-input.
Af Woel
Hmm, syntes ikke jeg kan finde noget.
Kan godt finde tråde om tv'et men ikke om nogen der har kalibreret det :(
Af Woel
Jeg har ikke fået tid til at kigge på det endnu, men skal helt sikkert når jeg får en ledig stund.

jeg har haft tv´et ca. 2 år og har da jeg fik det indstillet det efter en dvd jeg fik i hifiklubben, er fint tilfreds med billedet men blev nysgerrig på om det måske kunne blive bedre. så vil prøve de indstillinger i den tråd du linker til og så sammenligne :)

men helt sikkert et godt billed til pengene dengang (4000kr.), det eneste er det skulle have været større. 50" bliver hurtigt for småt ;)
Af J.H.
LG´s plasma´er giver generelt ret god valuta for pengene, sort-niveauet er som nævnt mange steder et punkt med plads til en del forbedring men en skærm er jo mange andre ting og her synes jeg de gør det ret godt. Man kan opnå hæderlig sort ved at indstille og ifølge div. bruger test lidt bedre med pot-tweaks.

Jeg vil give dig ret i at man skal passe på med at købe for småt men det kan være svært at være fremsynet nok når man står og skal købe. De skærme der var "store" for en 3-4 år siden er jo små i forhold til nutidens standard....men så har man jo en grund til at købe nyt legetøj ha ha.