Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilket TV ville I vælge af de to? (Har I et tredje bedre bud til prisen, så modtages de også gerne.

Jeg køber en PS4 sammen med, så 4K ville ikke være helt tosset.. Selv om det så koster 3D - som der jo ellers er på Sonyen. Det skal hovedsagligt bruges til at se film/TV og spil på en PS4. Jeg håber samtidig det kan erstatte min Yousee-boks som koster 100 kroner i måneden og som bruges til timeshift og optagelse.

Samsung:
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2975724/ ... ign-Priser

Sony:
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... ty-trigger

Hvad ville I vælge? Smid gerne bare en stemme, men allerhelst smid lige et par ord med på vejen. Der må gerne være tungtvejende argumenter, hvis jeg skal fravælge Samsungen som jo er kompatibel med PS4'ens mulighed for at vise film i 4k.
Senest rettet af came99 05 okt 2014, 10:16, rettet i alt 2 gange.
Af came99
Bent odense skrev:Læs det hvad du skal undgå 4K tv.
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... =2&t=31892

Sony tv er de bedst tv til spille brug så Sony 50W80B er et bud.
Jeg har læst det, og så vidt jeg kan se er denne Samsungmodel blandt de "godkendte" modeller, hvad angår 4K.

Der tegner sig et billede af at folk ville vælge Sony. Kan nogen forklare, hvorfor jeg skulle vælge det, og dermed sige farvel til at kunne udnytte PS4'ens mulighed for at vise film i 4K? Jeg vil MEGET gerne have folks input til det.

Men tak for inputtet, Bent. Både her og i den anden post. Som du kan se fik jeg overtalt den anden halvdel af husholdningen til nyt TV :D
[quote]came99 skrev:
Men tak for inputtet, Bent. Både her og i den anden post. Som du kan se fik jeg overtalt den anden halvdel af husholdningen til nyt TV :D
Du har gjort din pligt som mand i huset. 8)
Som Bent siger er w8 bare et rigtig godt value for money tv. Blandt mere har den god respons tid for gamere. Samsung tv'et er dog heller ikke dårlig på den front.

Hvis du vil have et UHD tv er 6905 ikke ligefrem det tv som anmelderne er mest vilde med. Modellen større HU7505 som jeg selv har er noget bedre. Jeg købte den dog kun fordi tilbuddet var så godt ift. H7005 som jeg ville ha købt. Der er ikke meget materiale i 4k pt.

Men måske verden ser anderledes ud om et år på den front, men pt er der ikke meget at komme efter.

Valget mellem de to tv du har der er for Sony w8
Af came99
Bent odense skrev:
PeterD skrev:Sony så passer det hele sammen. (check Pricerunner.dk)
Glem det came99 må alligevel ikke købe tv. 8)
Ikke helt korrekt, Bent. Jeg køber nu stadig TV, men uden den store og brede accept som jeg havde håbet på ;) Jeg kommer tværtimod stærkt igen, ved at være på udkig efter et 55", som min bedre halvdel nok synes "er lige lovligt stort"

Jeg har bestilt Sonys 50 tommer til 4999 i Elgiganten, men leveringstiden er +14 dage, hvilket giver mig mulighed for at holde øje med tilbudsaviserne og kigge efter alternativer.

I den forbindelse faldt jeg over det her: http://www.wupti.com/produkter/tv-og-hi ... -55pfl4908

Det er 1000 kroner mere, men 5" større. Er det et dårligt køb? Jeg har ikke rigtig kunne finde nogle anmeldelser på engelsk eller dansk. Det er dog naturligvis bemærket at der ikke er et eneste Philips på købsanbefalingerne.

Det skal stadig væk bruges til TV, film og spil. Jeg ser 3D som et modefænomen som allerede er på vej ud. Smart TV.. Tjaeh.. Det kan sikkert stadig ikke vise subtitles over DLNA, så jeg forventer ikke at det kan erstatte mit Android stick alligevel. Det vigtigste er stadig et ok billede.

Så nogen erfaringer med ovenstående?

Jeg kunne også bare spørge på den her måde: Er der et ok 55" TV derude til under 6500, eller gør jeg klogest I at holde fast i Sonys 50" w805b til 5000?

Edit: Der er dog et par krav: Det skal være muligt at optage på USB stik, pause LiveTV og der skal være mindst 3 hdmi-udgange. Så lidt "smart" skal det trods alt være
Senest rettet af came99 03 okt 2014, 20:04, rettet i alt 1 gang.
="came99"]nu begynder konen så alligevel at snakke om at "hun næsten ikke lægger mærke til det" og om det ikke går imod vores principper at kassere noget som stadig virker" etc :(

Hun spørger hvor længe det mon stadig ville kunne holde, og om der er noget farligt ved at vente på at det står helt af.

Totalt nederen... men er der nogle der har et bud?
came99 dog. :)
Af came99
Bent odense skrev:quote
="came99"]nu begynder konen så alligevel at snakke om at "hun næsten ikke lægger mærke til det" og om det ikke går imod vores principper at kassere noget som stadig virker" etc :(

Hun spørger hvor længe det mon stadig ville kunne holde, og om der er noget farligt ved at vente på at det står helt af.

Totalt nederen... men er der nogle der har et bud?
came99 dog. :)

Jep :)

Så er det muligt at få 5" mere ind i stuen til en fornuftig pris ;)

Edit: Det hjalp også lidt da jeg viste hende din post på den anden tråd og sagde "SE.. Det ER faaarligt", så tak for det ;)
[quote]came99 skrev:Jeg har ikke rigtig kunne finde nogle anmeldelser på engelsk eller dansk. Det er dog naturligvis bemærket at der ikke er et eneste Philips på købsanbefalingerne.

Phillips 4 serie har ikke det bedste ry og der fines heler ikke nogen seriøs test af det, så det er ikke det vær at smide sine spare skillinger efter.

Så heller hold fast i Sony 50W805B,eller vent til 55W805B kommer på tilbud.
Af came99
Hejsa.. Har brug for et hurtigt svar, da dette kun er et weekendtilbud.

Jeg er faldet over dette:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... #tab-specs

Det har tilsyneladende VA panel, 4k (dog kun med hdmi 1.4), 3D og tilmed Twin Tuner.

Ville det være et godt køb til prisen? Der står dog at det ikke er godkendt til yousee, men er det ikke kun et issue hvis man ønsker specialtjenester fra dem? Jeg får yousee ukodet direkte fra væggen, da vi har eget antenneanlæg i ejerforeningen.

For mig at se ligner det et knaldtilbud, men jeg er også grøn i det her felt.

Så vidt jeg har forstået understøtter ps4en heller ikke hdmi 2.0, så det...
Twin tuner er for mig et stort plus, da jeg så går ud fra at jeg kan optage et program mens jeg ser et andet... Det står dog i beskrivelsen at den kan optage "FTA" (free-to-air) kanaler. Er det et forbehold jeg burde være bekymret over?