Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zjapper
Jeg har trukket den længe med mit JVC flatscreen billedrørs TV, men efter alle de mange år gav det op. Så nu skal jeg på udgik efter et nyt TV, hvilket af gode grunde bliver et fladskærms TV.

Har ikke det helt store budget til det, men håber at det trods alt stadig er muligt at få et acceptabelt TV for 5000 kr.

Som sagt er det første gang jeg er i fladskærms junglen, og må indrømme at jeg er faret vild. Ved ærligt talt minus om disse nye TV, så håber at der er en venlig sjæl eller to som måske kan give mig en skub i den rigtige retning.

Har ikke de store krav (syntes jeg selv), vil selvfølgelig gerne have godt billede kvalitet hvis muligt for det pågældende beløb.

Nogle som evt kan anbefale dette TV?

http://www.wupti.com/produkter/tv-og-hi ... -40pus6809

Hvis nogle har forslag eller kendskab til andre TV som de vil anbefale, som kom endelig med input.:)

På forhånd mange tak.
Af OleA
Jeg synes du skal vælge et af disse to
Sony w805
Panasonic as640

De har begge fået de bedste anmeldelser i den prisklasse.
Sonyen kan du endda få i 50" til 5000.
Af Zjapper
Mange tak for dit svar OleA.:)
Kiggede lidt på sony w805.

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1399291728

Nu fremgår jeg måske lidt dum, og i må gerne grine eller rulle øjne. Men på billedet af bag partiet, hvor er stikket til kabel TV? Og er der ikke scart indgange på fladskærme?

Er der nogle minusser ved Philips 40PUS6809/12 4K UHD LED TV siden det ikke kunne anbefales?
Mangel på HDMI 2.0 eller HEVC?
Af Grandahl
Ja, din philips mangler begge dele HEVC og HDMI 2.0. Det er derfor et UHD tv der ikke er noget bevendt, det kan ikke vise 4K indhold.

Men hvorfor vil du have UHD, dette eneste matriale der er pt. er på netflix, hvor 2 sæson i house of cards og breaking bad vises i 4k. Ja, så ligger der diverse små klip på youtube.

Hvis du alligevel er stemt for en UHD tv, skal du nok bruge flere penge end 5000kr for at få et ordentlig UHD tv.

De to råd du fik af Ole A er gode. Hvis du ikke synes om dem designmæssigt, må du nok prøve at kigge efter noget LG eller Samsung evt.

Go fornøjelse :)
Af Zjapper
Tænkte det nok, syntes også den pris lød for godt til at være sand.
Nej nej, går ikke efter UHD. Betragtede mere den del som en bonus.:)
Behøver heller ikke kunne vise 3D for den sags skyld.

Ja de to af OleA er bestemt gode, har heller ikke hentydet til andet. Spurgte såmænd bare til indgangene bag på. Ved jo ikke meget om dette, og kunne ikke umiddelbart se nogle scart eller antenne indgange på billedet af Sony Tv'et.

Mine eneste krav er at billedet er godt, det er jo nok første prioritet hos os alle. Men udover det håber jeg at kunne bruge netflix/viaplay etc. Ved ikke om det høre under Smart TV, prøver stadig at finde rundt i det. Så om forladelse hvis det jeg skriver lyder helt hen i vejret.:)
Af Grandahl
Der er en antennestik på alle tv. Måske der ikke er scart indgang, det er virkelig længe siden jeg selv har brugt scart. Måske nogle DVD afspillere stadig kun har scartindgang. Men ved nogle tv følger der sådan en lille ledning/kabel med hvor der er scartindgang i den ene ende og HDMI i den anden, så kan man ihvertfald bruge scart. Ellers kan man selv få fat i sådan en for meget billige penge.

Ja næsten alle smart tv har en Netflix app, det noget mere tvivlsomt om de forskellige tv har en viaplay app, eller HBO app. Det er individuelt fra tv til tv mærke tror jeg. Der burde de i øvrigt bare komme ind i kampen mener jeg.

Personligt bruger jeg apple tv, der kører bare noget mere gelinde end noget smart tv jeg har prøvet. Men der ligger der også kun Netflix på, ikke viaplay eller HBO.

Spørg endelig løs, der er ikke nogen spørgsmål der er for dumme :)
Af PeterD
LYT TIL OLE A.

KØB EN AF DE TO.

ALT ANDET VIL VÆRE EN SKUFFELSE HVIS DU SKAL SE INDENFOR PRISRAMMEN.

PS. LAD VÆRE AT HØRE PÅ SÆLGERNES/"VILDLEDERNE"

Elgiganten og Komplett.dk er nok de billigste, men check prisrunner.dk og husk at tvene ( fordi de er så populære, være udsolgte i nogle butikker/tænker mest Elgiganten)
PPs. Er et godt billede, farver,hudtoner og evnen til at vise farven sort ikke bedre end et flot tv?
Af Zjapper
Grandahl: Tak for forklaringen, kan dog se at panasonic AS640 faktisk har viaplay OG netflix hvilket er et plus for mig.

Bent: Tak for linket, begynder at forstå det nu. Nu mangler jeg bare Tv'et.:D

Peter: Gør jeg også, tror jeg snupper den der panasonic.

Bare for at være sikker, google kom ikke med ret mange resultater, det er dette TV. Ik'?..

http://www.cinemagic.dk/shop/panasonic- ... 5770p.html
Af Bent odense
Zjapper skrev:Grandahl: Tak for forklaringen, kan dog se at panasonic AS640 faktisk har viaplay OG netflix hvilket er et plus for mig.

Bent: Tak for linket, begynder at forstå det nu. Nu mangler jeg bare Tv'et.:D

Peter: Gør jeg også, tror jeg snupper den der panasonic.

Bare for at være sikker, google kom ikke med ret mange resultater, det er dette TV. Ik'?..

http://www.cinemagic.dk/shop/panasonic- ... 5770p.html
HDTVtest af Panasonic AS640:
http://www.hdtvtest.co.uk/news/tx40as64 ... 183815.htm
Af Zjapper
Så godt den side, men er det ikke det TV jeg linkede til? Kunne ikke rigtigt finde andet af det navn vedr køb.

Det fra sony var ellers lovende, men var ikke helt vild med den eksterne strømforsyning, og ej heller den brede bagdel som ragede ud (større afstand fra væg). Så hvis det panasonic TV er lige så godt, så ville det være alle tiders.:)
Af Zjapper
Okay, undskyld jeg køre den igen, men kan simpelthen ikke bestemme mig for hvilket af de to TV jeg skal købe. Den fra sony er jo 50 tommer, det er jo lidt lir. Og den har vundet best i test, lyd og billede 2014 osv. Det eneste minus er den brede bagdel og eksterne strømforsyning samt ingen viaplay.

Hvor den fra panasonic har viaplay og normal strømforsyning.

Hvilken af de to er bedst, er der en synlig forskel på billede kvalitet, bruger venlighed osv.
Hvis i skulle vælge et af de to, hvilket et og hvorfor. Ellers sidder jeg her indtil jul og kan ikke bestemme mig.

Tak for jeres tid.:)