Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Suzy
Hej

Mit ellers udmærkede Philips billedrørsfjernsyn 25" er desværre stået af - så jeg leder efter en billig fladskærm med en god billedkvalitet.

Jeg overvejer nu SAMSUNG: 32EH4005 - jeg læste noget om den på cnet.

Men jeg kom i tanke om, at der har været noget med, at nogle af Samsungs modeller led af defekte katalysatorer e. l. En fejl der ofte viser sig efter ca. 2 år.

Mon det gælder alle Samsungs TV - eller kun nogle bestemte modeller?

Desværre findes fejlen vist også ved visse Philips og Panasonic TV efter hvad jeg læste - så det er jo ikke let at vælge et apparat.

Er der nogen der har dårlige eller gode erfaringer med denne SAMSUNG model? - eller med andre lavpris-TV - f.eks.Thomson?

På forhånd tak
Hej Susy

Hvad er dit budget for et tv? Hvor stor skal den være? Er det til stuen, for så er 32" nok lige i underkanten.

Er der noget der er vigtig for dig ved et tv, skal det være et smart tv, så du evt. kan se netflix, er det vigtig at kan optage, eller spille ex. Playstation eller andet?
Hej

Tv'et er til stuen - 32" er okay - jeg har jo været vant til 25" på mit gamle TV.

Jeg har tænkt mig et par tusinde - hvis mange fladskærme går tidligt i stykker er der ikke grund til at ofre de store penge.

Jeg har set Samsung TV'et hos Wupti til 1799 kr. - men jeg er lidt betænkelig på grund af, at mange hævder, at disse fjernsyn ofte går i stykker så snart de 2 års reklamationsret er udløbet

MVH
KAN GODT FORSTÅ DU ER UTRYG.

SAMSUNG SKAL BARE HAVE SOLGT NOGLE SKÆRME, DERAF PRISEN.

OM DE GÅR MERE I STYKKER, MÅ DEN ENKELTE VURDERE.....

DE HAR DOG GODE PRISER OG ET STÆRKT BRAND.

Philips lavdede vidst et 32" som skulle have gode hudtoner, og sortniveau..Kan bare ikke huske modelnumeret...

Ved ikke hvad det bedste 32" er lige i disse uger...De fleste går op til37-40"

Prøv at google modellen du beslutter dig for FØR du køber..

hdtvtest.co.uk. whathifi.co.uk, Flatpanels.dk, ljudochbild.se og.trustedreview.co.uk

kunne være et sted at starte...

Forresten: Philips har vidst ofte lidt bedre lydindstillinger end Sansung, LG etc..
Af Supergris
Selv om du har været vant til et 25" billedrørs-tv, er der jo intet, der forbyder dig, at springe direkte til en meget større og bedre skærm, med mindre du ikke har nogle penge, og tv og film ikke interesserer dig et hak, hvorfor du lige så godt kan købe det første, det bedste tv fra en af reklameaviserne...
Et 32" hører efter min mening ikke til i en stue, med mindre man ikke ser andet end tv-avisen på det.
Jeg vil råde dig til, at opgradere dine krav, og finde en lille slat penge mere frem, hvis du har ønsket om at få en god oplevelse, når du ser tv i stuen...
Tak for jeres gode råd!

Jeg kan se at det TV jeg overvejer at købe har indbygget DVB-T og DVB-C - men ikke DVB-T2 tuner.

Har det nogen særlig betydning?

Er det rigtigt at det kun betyder noget hvis man er tilsluttet Boxer?

Jeg er tilsluttet YouSee (Antenneforening)
DVB-T2 tuneren bruges via en tagantenne, f.eks. Som boxer kunde. T2 gør at man kan se HD kanaler, de ældre tunere kan ikke vise HD kanaler