Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kll1978
Har netop købt dette fjernsyn og er i gang med at installere kananler - men det kører ikke som det skal.

Undet kanal opsætning - hvilket land skal man vælge, hvis man ikke kan vælge Danmark???????? og hvad med farvekode og lydkode???
Senest rettet af kll1978 17 jun 2007, 00:15, rettet i alt 1 gang.
Af kll1978
jeg kan vælge storbratain, holland, schweiz, frankrig, østrig og andre lande . Jeg hrar prøvet alle landene, men uden held, at det har fundet alle kananalerne.
Af kll1978
dem der har købt fjernsynet her og kan ikke vælge dansk som sprog, under kanal opsætning, hvilket land har I valgt??? Please help, hvad har I valgt???
Af kll1978
jeg har købt det igennem Multimediaworld.dk

min model er LE40M86BDX/XEC

og med dansk sprog hedder modellen LE40M86BDX/XEE

håber virkeligt nogen kan hjælpe mig med at sætte dette fjernsyn op.
kll1978 skrev: Undet kanal opsætning - hvilket land skal man vælge, hvis man ikke kan vælge Danmark????????
Du kan vælge danmark og få danske menuer ved at sætte det op i service menuen som fremkommer ved at trykke info, menu, mute i rækkefølge inden du tænder for fjernsynet. Under menu punkt 2 kan du blandt en masse andre indstillinger også skifte sprog. Alt hvad du ændre er på eget answer og har hørt at man skal holde sig væk fra menu punkt 1 calibrering hvis man ikke vil risikere at ødelægge noget.
jeg har lige undersøgt det fjernsyn jeg har, og det hedder "samsung le40m86bdx/xec". Det er en model, som ikke inderholder dansk menu og kan derfor heller ikke vælge Danmark under kanalopsætning. Her kan man kun vælge "Storbratain, Tyskland, Franskrig, Holland, Schweiz, Øster og Andre Lande).

Hvis man har modellen "samsung le4086bdx/xee" som er den nordiske model, der kan man vælge dansk som sprog og Danmark i kanalopsætning.

Håber nogen, som netop ejer en "samsung le40m86bdx/xec" kan bekræfte, at man ikke kan vælge dansk og Danmark, men fortæller hvad de istedet har valgt og om de iøvrigt har oplevet de ting, som jeg har oplevet???
pmeinert skrev:
kll1978 skrev: Undet kanal opsætning - hvilket land skal man vælge, hvis man ikke kan vælge Danmark????????
Du kan vælge danmark og få danske menuer ved at sætte det op i service menuen som fremkommer ved at trykke info, menu, mute i rækkefølge inden du tænder for fjernsynet. Under menu punkt 2 kan du blandt en masse andre indstillinger også skifte sprog. Alt hvad du ændre er på eget answer og har hørt at man skal holde sig væk fra menu punkt 1 calibrering hvis man ikke vil risikere at ødelægge noget.
nu kan jeg vælge dansk som sprog og Danmark under kanal-opsætning ("Nordic" var slået fra under menu punk 2), men problemet er der stadigvæk, at når den lave autmatisk kanalsøgning, så gemmer den ikke de fundnu kanaler, men søger bare videre. Og de kanaler fjernsyn finder, er ikke indstillet ret godt, idet hvis du ser på kanal i et stykke tid, forsvinder kanalen.!?!??!
Er det noget man skal vælge under menu punk 2???
kll1978 skrev: Håber nogen, som netop ejer en "samsung le40m86bdx/xec" kan bekræfte, at man ikke kan vælge dansk og Danmark
Mit fjernsyn er netop en samsung le40m86bdx/xec og jeg ændrede den til at opføre sig som en dansk model ved at rette i service menuen som jeg beskrev. Da jeg fik den, kunne der heller ikke vælges danske indstillinger. Men det blev muligt efter at have rettet language i service menuen til dansk og vist også sætte en anden indstilling til nordisk.
Af kll1978
har du mulighed for at hjælpe mig med at guide, hvad jeg skal ændre i service menuen. For fjernsynet har stadig problemer med at finde kanaler. Kan jeg ringe til dig :)
Af kll1978
Her er opsætningen i mit fjernsyn under service menu punkt 2.

1. Ready: OFF
2. Inch option: 40
3. Panelvender: AMLCD_INT
4. DDR: ETRON
5. Panenltype: 40"SC FHD
6. Model option: BDPFLASHTLP
7. PDP Filter: 50" EU MRT (kan ikke ændres)
8. Anynet+: ON
9. Lighteffeckt: OFF
10. WM calib: OFF
11. Autopower: ON
12. idtv_cntry uk: "TOM" (kan ikke ændres)
13. LNA menu: ON
14. TTX on/off: ON
15. TTX list: FLOF
16. Carrier mute: OFF
17. HighDevi: OFF
19. Vol. curvce: LARGE
20. HDMI cik ctrl: 1
21. HDMI hp dly: 9
22. Hotel option:
23. Shop Mode: OFF
24. Colorspace: ON
25. Pc ident: ON
26. Language: ENGLISH (ændret til DANSK)
27. CH. tabel: SESK
28. TTX group: AUTO
29. NORDIC: OFF (ændret til ON)
30. PDP Group c5e_dam: "TOM"

Håber at du vil bruge lidt tid på at sammenligne med din opsætning, for at derved at kunne finde fejlen, hvorfor den ikke autoindstallere kanalerne rigtigt.

på forhånd mange tak for hjælpen
Af kll1978
bøje skrev:Send den retur og køb en nordisk model! Det kan ikke siges for mange gange og mht. Samsung så er der expert, 2tal, Fona og hifiklubben som sælger Samsung i dk med den rigtige software og garanti samt service.
det jeg undrer mig over, at der er en del herinde der har også købt en LE40M86BDX/XEC (købt i Tyskland på danske internetsider, som sælger XEC modellen), uden der har været de samme problemer, som jeg har været igennem. Men jeg regner med også at returnere fjernsyn og prøve et andet sted, hvor de også har dette fjernsyn til samme prisleje. Håber at det vil lykkedes denne gang.
Af pmeinert
Her er de ting der afviger:

6. Model option: BDPFLASHTLP
Den mulighed har jeg ikke, min er indstillet til BDP/TLP
28. TTX group: AUTO
Har sat den til West Europe, men det er muligvis unødvendig
30. PDP Group c5e_dam: "TOM"
Min er CSE_DMA og kan ikke ændres

Lyder underligt at den ikke kan låse kanalerne under automatisk opsætning. Men håber at nogle af forskellene muligvis kan ændre det. Er dit antennesignal iorden? Du kan evt. slå LNA til i indstillingsmenuen hvilket efter hvad jeg forstår skulle forstærke et svagt signal. Jeg har ikke haft problemer med indstilling af kanalerne. Heller ikke før jeg skiftede indstilling til Dansk.
Af pmeinert
Øv, nu fik jeg nulstillet min kanalindstilling, rækkefølge og de navne jeg havde givet. Nok fordi jeg var i service menuen og ændrede indstillinger for at se mulighederne :-(

Men så får jeg testet automatisk lagring og det lader stadig til at virke.

ps. Min er købt fra Easyshopping.dk og tyder på at være en tysk model.
Af pmeinert
Vil lige tilføje at jeg køre med ganske almindelig analog antennesignal.