Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af CJsamsung
Hej Venner

Jeg er på udkig efter ny Samsung skærm og er faldet over denne model.

Samsung 55 (UE55H6470SSXZG)

Link: http://www.cinemagic.dk/shop/samsung-ue ... 5964p.html

Jeg har læst lidt om import tv fra udlandet, hvor menuen ikke er på dansk og der kan være problemer med tuneren på tvet. Men er ikke rigtig blevet klogere på det.

Jeg for kabel signal via yousee så skal derfor bruge dvb-c tuneren.

Vil jeg få problemer med tv signalet fra yousee hvis jeg køber en udlands model??

Kan menu sproget ændres til dansk??

Jeg er klar over at den danske importør nok ikke vil hjælpe meget når man køber det fra udlandet.

Håber der er nogen som kan give mig nogle svar på dette.

Mange hilsner

Carsten
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Som udgangspunkt er du på alle måder bedst tjent med at købe et tv som er beregnet for det danske marked og købt i en Dansk forretning, hvor du er sikker på at der ikke er tale om paralel import og lign. :) Import og køb af tv fra udlandet er så absolut for eksperter, der ved præcist hvad den slags indebærer af kvaler af forskellig art og virkelig er inde i tingene - det er desuden ret begrænset, alt taget i betragtning, hvor meget der kan spares ved den slags køb - et par tusind er hurtigt brugt på f.eks. en ekstra service reparation under garantien ;;)
Der kan være meget store forskelle mellem tv beregnet for det Danske marked og importerede modeller fra andre regioner i verden, for at tage et eksempel, er der meget forskel på bare en ting som strømforsyningen, der er ikke mange regioner i verden der kører med præcist den samme netspænding som i Danmark !

Hvis du ønsker fuld tryghed i handelen på alle måder, betaler du den smule ekstra det koster at handle hos en Dansk forhandler, så slipper du selv for alle kvaler omkring købet og får den service der kræves af Danske forhandlere, også den del som omhandler lovgivningen :) Du får ikke mere sikker handel end i Danmark, så hver en krone ekstra, kan vise sig at være givet godt ud - alt forarbejde er jo gjort for at du kan føle tryghed og føle at du har gjort en go handel og det er det du betaler lidt ekstra for :)
Af jng
RockMedØerne skrev:Som udgangspunkt er du på alle måder bedst tjent med at købe et tv som er beregnet for det danske marked og købt i en Dansk forretning, hvor du er sikker på at der ikke er tale om paralel import og lign. :) Import og køb af tv fra udlandet er så absolut for eksperter, der ved præcist hvad den slags indebærer af kvaler af forskellig art og virkelig er inde i tingene - det er desuden ret begrænset, alt taget i betragtning, hvor meget der kan spares ved den slags køb - et par tusind er hurtigt brugt på f.eks. en ekstra service reparation under garantien ;;)
Der kan være meget store forskelle mellem tv beregnet for det Danske marked og importerede modeller fra andre regioner i verden, for at tage et eksempel, er der meget forskel på bare en ting som strømforsyningen, der er ikke mange regioner i verden der kører med præcist den samme netspænding som i Danmark !

Hvis du ønsker fuld tryghed i handelen på alle måder, betaler du den smule ekstra det koster at handle hos en Dansk forhandler, så slipper du selv for alle kvaler omkring købet og får den service der kræves af Danske forhandlere, også den del som omhandler lovgivningen :) Du får ikke mere sikker handel end i Danmark, så hver en krone ekstra, kan vise sig at være givet godt ud - alt forarbejde er jo gjort for at du kan føle tryghed og føle at du har gjort en go handel og det er det du betaler lidt ekstra for :)
Padborg ligger vel stadig i Danmark?
Brugeravatar
Af RockMedØerne
jng skrev:
Padborg ligger vel stadig i Danmark?
Efter mange år med grænsehandel og forskellige handels tricks for at lokke Danskerne til at købe billigere varer med Tysk moms osv. kan man efterhånden godt komme i tvivl ;;)
Pointen er at man får hva man betaler for så nogenlunde :) Hvis nogen har lyst til at kaste sig ud i tvivlsomme handels eventyr, så for min skyld ingen alarm, håber så bare at de har sat sig godt ind i tingene og er klar over de mange faldgruber og ikke forventer at få præcis den samme service som ved en handel i en Dansk butik, med varer som er beregnet for det Danske marked og med Dansk lovgivning i ryggen :)

Nogen har jo lyst til at sætte sig godt ind i de tekniske forskelle på produkterne og bruge masser af tid på det, for at spare et par kroner og ha fået varen billigere end naboen, men mange ender med at brænde fingrene, fordi der måske alligevel var en god grund til at varen var lidt dyrere i Danmark, hvis de så endda ville droppe brokkeretten bagefter...... O_O