Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Morty
Kære alle,

Jeg undskylder for den totale n00bishness af mit spørgsmål. Jeg har ikke rørt ved TV'er i årevis. :)

Min far og mor skal have et nyt TV, med en nogenlunde okay soundbar. Vi kigger lidt på et midrange Samsung TV, med Samsungs HW-F355 soundbar, som er billig og modtager pæne anmeldelser fra brugerne ( http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_nos ... %20HW-F355 ).

Men .... hvordan tilslutter man den slags i dag?? Jeg tænkte på:
Når alt er sat op, så vil jeg gerne have at:
  • Lyd og billede kommer ind i det samme kabel, et HDMI kabel der går ind i TV'et.
  • Soundbar'en har ikke separat fjernbetjening. Man skruer op og ned for lyden på TV'ets almindelige fjernbetjening.
Kører den slags bare på skinner, eller skal man tænke over hvad man køber for at få ovenstående til at virke? ;;)
Har en Samsung soundbar dog ikke den model. Du skal være opmærksom på at nogle af samsungs soundbar skal subwoofer forbindes til tv via hdmi, har kun kort set på din model og der står "High-Performance Wired Subwoofer"
Så måske den også skal det!
Mange soundbar er subwoofer trådløs og ikke behøves placeres tæt ved tv, der i mod skal soundbar forbindes med tv, men det er jo ingen problem da den jo alligevel er tæt på tv.
Men derud over er jeg ganske tilfreds
Nyere Samsung tv og soundbar'en du linker til, kan forbinde med hinanden trådløst via Soundshare/TV sound connect. (to navne for samme ting)
Så der skal bare strøm til soundbar og sub. Så er du kørende. Og lydstyrken styres via fjernbetjeningen til tv'et.
DVD, Blu-ray osv. skal direkte i fjernsynet. Ikke i soundbaren.