Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg må ha hjælp fra jer kloge mennesker.

Når vi slukker vores fladskærm om aftenen, så tænder skærmen automatisk hver anden time hele natten igennem. vi slukker så på fjernbetjeningen, men efter 2 timer så tænder den igen. (indtil jeg slukker på kontakten på væggen)

Hvad er det der sender en besked til min fladskærm om at tænde?

Jeg har hjemmebiograf tilsluttet, så det er ikke kun billede der kommer, men også fuld lyd.
Så vågner man.

Der er ingen problemer når vi ser fjernsyn med at den slukker og tænder eller laver andre numre.

Mit anlæg ser sådan her ud:

Fladskærm: Samsung UHD55F9005 med 2014 OneConnectbox
Hjemmebiograf: Samsung F9750W
Af OleA
Har I prøvet at koble hjemmebio fra for at isolere problemet?
Af Bo Nielsen
OleA skrev:Har I prøvet at koble hjemmebio fra for at isolere problemet?
Nej, dog ikke, men både fladskærm og hjemmebiograf er jo slukket om natten, og alligevel tænder det hele.
På de lidt ældre Samsung modeller (C,D,ES) lå den fejltype ofte i en defekt strømforsyning,
kan meget vel være problemet her også, men tag alt eksternt fra, også internet forbindelsen og se så om fejlen stadig optræder - hvis det er tilfældet, ville jeg fejlmelde skærmen hos Samsung support, eller hos forhandleren hvor skærmen er købt :)
Prøvede i nat at hive alle ekstra tilslutninger til Oneconnectboksen fra, dog minus netværkskablet., og så startede skærmen ikke op 2 timer efter.

Jeg har her til morgen sat min hjemmebiograf til igen og nulstillet den til fabriksindstillingen og skal nu igang med opsætningen af den igen.

Min AppleTV og PC er ikke sat til boksen.

Så bliver det spændende om skærmen starter igen af sig selv.
Opdatering

Reset til fabriksindstillinger af hjemmebiograf hjalp ikke

Når hjemmebiografen ikke er tilsluttet skærmen (HDMI - ARC) så tænder skærmen ikke.

Har idag aftalt med en supporter fra Samsung, at jeg skulle ringe ind til dem, så ville de kunne logge ind på min skærm. Det skal så prøves her tirsdag eller onsdag.
Opdatering

Mandag i sidste uge havde jeg fat i Samsung. Gutten vidste ikke noget og kunne ikke logge ind på min skærm. Han ville undersøge problemet og ringe tilbage samme dag.
Jeg hørte intet fra ham.

Onsdag ringer jeg så til Samung igen og får en anden i rører. Han ved ikke lige havd problemet kan være og kan heller ikke logge på min skærm. Han ville ringe tilbage indenfor 1-2 dage.
Jeg har intet hørt fra ham.

Jeg bruger det HDMI-stik der står ARC på (3) til min hjemmebiograf. Jeg prøvede så igår at sætte HDMI kablet i stil 1, og så tænder mit fjernsyn ikke hver anden time. :D

Jeg vil gerne høre: Hvad er forskellen på de forskellige stik.

Stikkene hedder:
HDMI1 (STP)
HDMI2 (DVI)
HDMI3 (ARC)
HDMI4 (MHL)

Min hjemmebiograf er en Samsung F9750W