Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey flatpanels.dk brugere,

jeg har været i elgiganten og fona for at kigge på fjernsyn.

Sonys W828 samt samsungs H6415 fangede min opmærksomhed.

da W828'eren koster 1000 kr mere end samsungs H6415, ville jeg bare høre om man virkelig får mere for pengene med W828? :)

Nogen der har forstand på dette område? Kan finde meget information over google om W8serien, men synes godt nok det er begrænset med samsungs H6415.

Håber i kan hjælpe :)
Af noveau
ahh, har fundet ud af at H6415 er Danmarks Hvide udgave af H6400.. Så de to tv er identiske går jeg ud fra.

Jeg søger lidt videre. Hvis der er nogle der har kommentarer, er i mere end velkomne til at give jeres besyv med :)
Både H6400 og w8 har fået rigtigt gode anmeldelser. Umiddelbart vil jeg sige at 2d kvaliteten på de 2 er forholdsvis jævnbyrdig, måske med et lille plus til W8. Derudover er forskellen at H6400 har langt bedre 3d og smart tv, hvor Sony tilgengæld har lavere input lag hvilket dog kun har betydning hvis du vil bruge TVet til at spille på.

W8 understøtter heller ikke normale vægbeslag med vesastandard, så hvis det skal hænge på væggen skal du have en vesaadapter eller bruge medfølgende fod hvilket dog bevirker det ikke kan hænge helt fladt til væggen.

Når alt dette er sagt, hvis du ikke bruger 3d og smart tv, og det med vægbeslag er ligegyldigt ville jeg vælge W8. Hvis smart tv og specielt 3d har betydning så h6400. Overall synes jeg personligt h6400 er et bedre TV da det ikke har nogen mangler, men det er også fordi jeg vægter førnævnte ting en del.