Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af smolinsk
Nu har jeg søgt og søgt, været ude og kigge tv osv...men godt nok svært at bestemme sig.

Det jeg søger er et godt tv at game på, plus selvfølgelig med et godt billed til film osv. vigtigst er gaming dog. Men er meget i tvivl, fordi jeg fornemmer 4K er dumt at købe før om et par år eller mere og buedet som ser behageligt ud i butikken men ikke er så populært på diveres forums til jeg tør købe sådan et, vil helst have et sony og det fndes ikke i buet. men hvad siger i, har jeg lidt ret i noget af det jeg skriver? og hvis jeg bare vælger et normalt Full HD tv med lavt input lag på helst 65" til omkring 15.000 har læst mig til at sony serien W9 er noget skidt, men hvilke bør jeg så kigge på?

S:)
Af Non-Desperado
Mht. buet eller fladt, så er det dig, der betaler og ikke de andre "kloge hoveder". Så køb det du bedst kan lide og blæs på hvad andre mener.

4K gaming sker næppe foreløbigt, hvis vi tænker konsoller, og selv for PC'er skal det være noget af et bæst for at kunne køre 4K flydende. Men hvis TV'et har en god scaler, kan et opskaleret HD-billede være "bedre" i 4K end i Full HD, så det er mest et spørgsmål om temperament og tegnebog.

Sony har vist nogle af de bedste skærme, hvad input lag angår. De har en S9005B på vej til november, der er buet, men det skulle efter sigende koste 32.000 kr. i 65", der er den mindste model.

Men hvem ved, måske kommer der mere i 2015, det vil CES i januar vise.
Af smolinsk
Jeg gamer på PS4 og ja der sker nok ikke nok ikke noget på den front før ps5 sikkert, og med sony buet tv går der for lang tid kan jeg godt se. Så nu napper jeg et Full HD tv, og ja sony har lav input lag, men så det bare hvilket et, som sagt har W9 serein fået vildt dårlige anmeldelser, så tænker i W8 serien men der kan jeg ikke se de har noget i 65" desværre:( what to do, er der andre sony 65" i kunne anbefale? Ellers hvad er foreskellen på de 2 her udover det ene er nyere end det andet som jeg forstår det, B er nyest ikke?

Sony KDL-55W805B

Sony KDL-55W805A

og er det her virkelig så ringe som mange siger?

http://www.pricerunner.dk/pl/2-2889530/ ... ign-Priser

og hvad med her

http://www.pricerunner.dk/pl/2-2889530/ ... ign-Priser

Sorry alle spørgsmålene O_O

Lige til sidst hvad ville i købe af dem her? alle på listen gælder

http://www.pricerunner.dk/cl/2/TV?man_i ... _max=15000
Af smolinsk
Takker med springer 4K over for denne gang, ellers tak:) Tror jeg vil holde mig til Full HD, så det bare hvilket?
Af kaja69
På komplett.dk kan man - i denne time only! - købe UE55HU7505 til 10.999,- Så er 4K vel ok :)
Af smolinsk
Nej ellers tak, de har ikke sony på komplett desværre, og 4K er bare ubrugeligt for mig. ellers tak:)
Af smolinsk
Er det det her som i sony KDL-55W905A? http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1373873823

og ville i sige der ikke er den store forskel på det og dem fra i år?

OK så det bliver i mellem de her

Sony Bravia KDL-55W905A

Sony Bravia KDL-55W828B

Sony Bravia KDL-55W805B

Og hvis der er forskel er der så en der kan fortælle mig hvilke foreskelle der er? er lidt nørdet med det her, så du må gerne gå i detaljer:)

plus det her sony KDL-55W955 som nogen siger ikke er så dårligt som anmeldelserne gør det til, er det sandt?

http://www.pricerunner.dk[...]
Af BrunoB
Non-Desperado skrev:Men hvis TV'et har en god scaler, kan et opskaleret HD-billede være "bedre" i 4K end i Full HD, så det er mest et spørgsmål om temperament og tegnebog.
Nu har jeg ikke prøvet at game på et TV. Men da inputlag og reaktionshastighed skal være meget lav for at det kan lade sig gøre så tror jeg at scalering af billedet bør dømmes ude.
Eller rettere komplet ude.
For det vil betyde at hvert billede/frame skal genberegnes af TVets elektronik.
Og selv om det nok går rimeligt hurtigt så kan man godt glemme alt om lave værdier for inputlag og reaktionshastighed hvis der skal scales.

Just saying O_O
Af smolinsk
BrunoB skrev:
Non-Desperado skrev:Men hvis TV'et har en god scaler, kan et opskaleret HD-billede være "bedre" i 4K end i Full HD, så det er mest et spørgsmål om temperament og tegnebog.
Nu har jeg ikke prøvet at game på et TV. Men da inputlag og reaktionshastighed skal være meget lav for at det kan lade sig gøre så tror jeg at scalering af billedet bør dømmes ude.
Eller rettere komplet ude.
For det vil betyde at hvert billede/frame skal genberegnes af TVets elektronik.
Og selv om det nok går rimeligt hurtigt så kan man godt glemme alt om lave værdier for inputlag og reaktionshastighed hvis der skal scales.

Just saying O_O
Nemlig og helt enig, har også begravet tanken om 4K tv for lang tid siden, nu det så bare hvilket Full Hd tv der skal vælges.
Af smolinsk
Måske jeg i virkeligheden skulle slå mig på et Samsung tv, nogen med et godt bud på et 65" som er godt til gaming og til omkring de 15.000?