Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af GRm8
Hej alle! Min første post her på dette gode forum :p

Jeg købte en 226BW Samsung skærm, jeg syntes faktisk den var ret god at se på, men jeg blev nød til at sende den tilbage begrund af pixel fejl, fejlen skete når jeg kørte 16bit farver (opdagede den i et spil).

Så besluttede mig så for at få en Acer AL1951E 19" istedet, fordi jeg faktisk syntes 22" måske lige var en anelse for stor til mig.

Ok, nu til sagen.. der sker nøjagtig det samme med den her Acer skærm, i 16bit farver, jeg kan endda tage et screenshot og viser jer min "pixel fejl" hvilket ikke burde være muligt hvis det bare var en død pixel?

Når jeg sætter den til min anden maskine, kan jeg fint køre 16bit farver uden den kommer.

billede (pixel fejlen er ude til højre, lidt ned, den er grøn) -> [img]http://www.vbss.dk/images/userarchive/g ... l_fejl.jpg[/img]

Er det mit grafikkort der er noget i vejen med så?

Mvh. Michael

Tak på forhånd for svar og tak for et godt forum jeg har læst meget i. ^^
Af Knolf
Det er i hvertifald ikke skærmen den er gal med så...
Pixelfejl kan ikke snapshot'es :)

Så må det være noget med grafikkortet...
Hvad hvis du zoomer ind på billedet eller rykker rundt med det?
Af GRm8
Knolf skrev:Det er i hvertifald ikke skærmen den er gal med så...
Pixelfejl kan ikke snapshot'es :)

Så må det være noget med grafikkortet...
Hvad hvis du zoomer ind på billedet eller rykker rundt med det?
Yeps, den er der når jeg zoomer ind med Windows Magnifier, der er også 2 porte med DVI udgang på mit grafikkort, har prøvet begge to, samme resultat. :)

[img]http://www.vbss.dk/images/userarchive/g ... _fejl2.jpg[/img]
Brugeravatar
Af Silent Sniper
Kan sagtens se hvad du mener men den lille grønne prik, havde en gang samme problem med cpuz ikonet, det forsvandt i deres nye udgave.

Ved ikke lige hvad dit problem skyldes.
Af GRm8
Det er dog ikke rigtig noget der gør mig noget, jeg køre aldrig 16bit og så længe det ikke er min ny indkøbte skærm :)

Gad bare godt at vide hvad der kunne være årsag til det.
Brugeravatar
Af Erroneus
hvis du kører musen hen over den, ændrer muse-cursoren sig så?
Af GRm8
Erroneus skrev:hvis du kører musen hen over den, ændrer muse-cursoren sig så?
Det ser faktisk ikke sådan ud, og når jeg trykker F5(opdatere ikoner) så blinker den også, ligesom mine skrivebords ikoner.. det er meget mystisks, men den er inde i spil også, overalt ligesom en pixel fejl og kun i 16bit farver.