Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hartig
Hej.

Jeg har et Philips 9708, som jeg skal have udskiftet til et andet 65" UHD, men er super meget i tvivl om hvilket.

Bruger det primært til streaming via Apple tv og spil på PS4

Valgte i sin tid Philips pga ambilight+hue (som jeg godt kan undvære nu), samt det havde vundet eisa for bedste 4K.

Kigger lidt på det buede Samsung, men hvad med LG og oled?
Af Hartig
Jeg har læst dem, men jeg er i 7 sind, da det næsten kun er buede skærme der er som topmodeller.
Jamen H7500 er da noget nær top UHD tv som det kan blive. Det samme med H7005 HD tv.

Hvis penge ikke er et spørgsmål, havde jeg dog klart kastet mig over et OLED fra LG.
Af Hartig
Det vil jeg også rigtig gerne, men har læst at LG 4K 65" har en startpris på næsten kr. 60.000.
Men ville det være værd at vente på kom ned i pris, i forhold til det H7500?
Er forskellen så stor på oled og led?
Kan kun læse mig frem til at folk er hypede med oled, men ikke hvorfor.
Skal det være et 65 tommer tv, der er en del at spare ved at vælge et lidt mindre tv.

Ellers, er jeg sikker på at ved at vente til efteråret/nytår er priserne faldet en del.

spørgsmål om OLED

Man kan vel sige at det vel er lige som at sætte en streg i sandet. Der er tv i forskellige kvalitet på den ene side af stregen, på den anden side er der så OLED. Lyder som om du er nød til at tage ind og se en :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
De danske priser på LG's 4K OLED-TV regner vi med at få på IFA her i starten af september. Baseret på prisen i USA, så kan den dansk pris meget vel lande noget lavere end de 60.000 kr. - krydser fingre.
Af Non-Desperado
Sony KD-65X9005B, bevares det står til 35.000 kr., men mon ikke det snart begynder at kravle lidt derned ad. Det er jo snart efterår.
Brugeravatar
Af MigSelv
Non-Desperado skrev:Sony KD-65X9005B, bevares det står til 35.000 kr., men mon ikke det snart begynder at kravle lidt derned ad. Det er jo snart efterår.
Og den pris kan forhandles et pænt stykke i den rigtige retning.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det X9005B jeg har stående har også lidt småting med belysningen. Jeg har ikke haft AX800 under en lup, men hvis det er værre, så ville jeg tænke mig om to gange før jeg lagde ordren på dén.

Sådan nogle ting er naturligvis forskelligt fra eksemplar til eksemplar, men I kan jo vurdere X9005B når anmeldelsen kommer online i starten af næste uge.
Brugeravatar
Af MigSelv
Torben Rasmussen skrev:Det X9005B jeg har stående har også lidt småting med belysningen. Jeg har ikke haft AX800 under en lup, men hvis det er værre, så ville jeg tænke mig om to gange før jeg lagde ordren på dén.

Sådan nogle ting er naturligvis forskelligt fra eksemplar til eksemplar, men I kan jo vurdere X9005B når anmeldelsen kommer online i starten af næste uge.
Under udvælgelsen af nyt tv, blev fortrinsvis minusser listet op. Belysningsfejl på et lcd tv, er vel nærmest uundgåeligt. Så opgaven var, at finde et niveau der var acceptabelt. Sony var med et niveau, jeg kunne acceptere.
Ved ensfarvet baggrund og panorering (fodbold ), kan der anes lysbånd lodret på skærmen. Disse kan dog ikke ses, hvis der ses fodbold i dagslys. Denne lysfejl kunne hos andre fabrikanter ses mere tydeligt.
Kunne jeg leve med svagheden/fejlen, ja, og har måske været heldig, for andre belysningsfejl er ikke konstateret.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ser også 2 bånd lige omkring midten på vores demo, men som du siger, så ses det kun i specielle situationer. Jeg mener ikke de kan ses på vores langtids-eksponeringer. Der er dog ret synlige lyse sider, som generer lidt.