Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg står og skal skifte mit Panasonic PX80 ud efter lang og tro tjeneste i forbindelse med at jeg køber en ny PS4.

Jeg har snævret mig ind til disse to Samsung modeller fordi de blandt andet anbefales her på Flatpanels og fordi de forhandles i HIFI klubben hvor jeg kan få rentefri afbetaling :) Derudover ligger de begge i samme prisleje.

Men jeg har ikke kunne læse mig frem til hvordan disse to modeller har det med konsoller !

Er der nogen herinde der kan komme med nogle inputs eller erfaringer ?
Måske en direkte anbefaling af valg ?

Håber på lidt respons :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Samsung's plasma-tv hedder F8505, men det findes ikke i 55". Er du sikker på, at du ikke kigger på Samsung's F8505 LED-model fra sidste år? :) Der findes nemlig også en F8505 LED-model.

Mht. plasma kontra LCD, så er det jo en lang snak. Det kommer meget an på hvilke dyder fra de to teknologier du værdsætter højest.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Rasmus Larsen skrev:Mht. plasma kontra LCD, så er det jo en lang snak. Det kommer meget an på hvilke dyder fra de to teknologier du værdsætter højest.
Eller hvilke ulemper du helst vil leve med...
Efter nærmere research har jeg valgt at skrotte de to Samsung modeller til fordel for Sony, ganske enkelt pga input lag.
Jeg bruger en del tid på konsol spil og vil gerne have den bedste spiloplevelse.

Havde i første omgang kig på KDL-55W955BB LED-TV til omkring 10.000 , men ved nærmere research finder jeg ud af at panelet der bliver brugt i denne model ikke giver tilnærmelsesvis samme billedkvalitet som den nyere model KD-55X8505B UHD-TV til knapt 5000 mere.

Jeg er lidt i vildrede omkring de 2 Sony modeller. Bør jeg gå efter bedre kvalitet eller spare 1/3 af prisen og "nøjes" ?

Alt den her research har faktisk gjort mig i tvivl om jeg overhovedet gider skifte mit PX80 ud, fordi der er mange tvivlsomme ting ved Sonys modeller. Blandt andet læser jeg om dårlig bruger interface, dårlig 3D, tvivlsom 4K UHD pga entry level TV ?!
Så ved jeg da ikke om jeg gider bruge så mange penge på sådan en skærm ??

Omvendt bliver den anbefalet hos flere anmeldere !
Mener ikke at have set en anmeldelse specifikt på KD-55X8505B UHD-TV her på Flatpanels ??