Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Google
Lige et indspark fra mig, som selv har stået i samme situation for nyligt..

Det kan godt være at Sony W6 har fået et par gode anmeldelser for billedkvaliteten osv, det linker alle herinde jo til vær eneste gang der er nogen der spørg om hjælp til køb af tv :s

Kan personerne der sender disse links, til hvad man skal købe af tv ikke finde andre argumenter end det ?? end blot at sende et link som en eller anden gut har skrevet, i et andet land... ?? :D :D

Hvis jeg dog selv skal samligne Sony W6 med LG LB671 - Så vinder LG skærmen næsten på alt.

1. LG's webOS styrestemet :p Som ændre brugeroverfladen fuldstændig og er langt mere simpel, brugervenlig og funktionsdygtig. Man får for første gang, den samme multitasking oplevelse som vi kender fra vores andre hverdags enheder..

2. LG Magic remote, som giver den ultimative betjening/styring og brugeroplevelse af et tv anno 2014!

3. Magic remoten kan desuden fungere som universal betjening til ens andre tilsluttede apparater, bla. Yousee boks, Viasat boks, Waow boks, TDC boks, Stofa boks, og de fleste Forstærkere, Bluray afspillere, Soundbars osv... Dette spare en for flere fjernbetjeninger på bordet eller for at købe en dyr Logitech universal remote.

4. LG LB671 kan hænge på væggen med alle slags vægbeslag med vesa og man er imodsætning til Sony W6 ikke tvunget til at bruge foden som beslag, så tv'et rager en "halv" meter ud fra væggen :D

5. Der medfølger en almindelig stømforsyning og ikke som til Sony W6 en AC adapter "klods" som man så også skal finde plads til at skjule.

6. webOS lader også en have flere apps/programmer/tvguide/menu settings osv. kørende i baggrunden på samme tid, så du kan multitaske og nemt hoppe ind/ud af de app/funktion/tjeneste/kanal du vil bruge.

7. LG LB671 har også passiv 3D og Dualplay funktioner, til dem som stadig bruger dette.

8. Hvis man også vægter kvalitet af materialet og af designet på ens tv, så er LB671 desuden med børstet aluminiums rammer på alle kanterne og bagbeklædningen er også aluminiumskabinet, så det tv man sætter op i sin stue også udstråler kvalitet! I modsætning til mange af de andre "plastik" modeller der er på markedet :D

Beklager jeg ikke kan linke til en såkaldt "TEST" af LB671 men hvorfor er den også så vigtig?

Der er så mange andre ting der betyder mindst lige så meget..
ikke mindst i ens hverdags forbrug.

Om det ene eller andet tv kan vise 3,4 eller 5% bedre sort eller hvad de tests ellers fortæller... og ikke fortæller! Det mærker man ikke forskel på i praktis, med mindre man sidder med luppen fremme, og en spyder på skærmen og har en dårlig dag :D

Mit valg ville være LG f.eks LB671, man vil få så meget mere skærm for pengene.
Senest rettet af Google 14 sep 2014, 01:53, rettet i alt 21 gange.
Af FBE
Jeg kunne ikke have formuleret mig bedre end det netop er blevet gjort i det sidste indlæg... 8)
Orkede ikke at udtrykke mig så nuanceret i mit tidligere indlæg idet jeg havde lugtet ævlebævle-lunten og hvad skal spørgsmålsstilleren dog bruge noget sådant til? :s
Jeg er selv indehaver af en mellemklasse LG fladskærm, hvorfor jeg har udtalt mig anbefalende omkring LG´s fladskærme på baggrund af konkret LG-erfaring... ;)
Morale: LG-fladskærmene LB671V og LB730V er værd at investere i. Der er tale om æstetisk udførte høj-kvalitetsprodukter, der foruden det tidligere nævnte endvidere fremhæver sig rent lydmæssigt via deres eminente 12W højttalere og subwoofer... :p
Hvad der er sparet, er dobbelt tjent:
https://www.dustinhome.dk/search/lg%2042
Af Hodel
Kan kun være enig med Google (kan man være andet? :) )

Har selv et LG LB671V, og det har bare et lækkert billede, og god lyd, uanset om det er PS4 eller TV-signal der smides på det!

Det eneste, omend meget lille, irritations moment er, at WebOS lige skal starte op når du tænder TV'et. F.eks. kan du ikke tænde TV'et og hoppe over på HDMI med det samme, styresystemet skal lige have 5-10 sek til at starte op, men derudover synes jeg WebOS er en dejlig fornyelse af SMART TV brugerfladen!!!