Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af elmo
Hej,

Helt generelt er samsungs modelnumre sammensat med første 2 cifre er størrelse I ", bogstavet årgangen (F = 2013, H=2014 etc.)
De næste angiver funktionaliteten (for 2014/H) :
5505 og større har SMART TV
6200 og større har 3D
6400 og større har smart-remote
6500 og større har dobbelt tuner.
6600 og større har local-dimming (kan give flottere kontrast ved kontrastrige billeder)

De sidste 2 cifre (som du spørger om) angiver farve og område således :
00 : UK - sort
05 : Nordic - sort
10 : UK - hvid
15 : Nordic - hvid

Det er vist de fleste lande i Europa, som har 00/10 modellerne.
Så 48H6400 er altså et 48" 2014 SMART-TV med ekstra smart remote, sort og ikke Nordic
I en anden post har en person problem med at aktivere HBB-TV på et 6400.

Se også denne oversigt for 2014 modeller :
http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... 1395404188
Der findes også en Samsung Android apps, som har mere detaljerede specifikationer for de forskellige modeller, end der findes på http://www.samsung.com Med den kan man bytte land og se modellerne for de forskellige lande.
Af elmo
Jeg tror de er ret ens, men ved det reelt, har ikke selv et sådant så jeg kan ikke svare med fuld autoritet. Der er et par tråde her på flatpanel.s.dk om folk som overvejer/har købt i udlandet bland andet fra pixmania. Jeg mindes jeg har set at der i visse tilfælde kunne være små forskellige i tunere, og har for nyligt set en med problem med HBBTV. Usikker på om det direkte har med modellen at gøre.
Sprog for betjening, menuer etc. kan enkelt indstilles.
Smart-TV burde man enkelt kunne bytte til dansk – se nogle af mine andre tråde – selv kører jeg med engelsk Smart-TV for at få BBC, ITV etc. apps.
Nu spekulerer jeg, men det er også sandsynligt at 00/05/10/15 er præcist det samme hardware, men bare indstillet forskelligt i servicemenuen. Så eventuelle forskelle burde kunne udlignes ved at ændre service menuen til Dansk/Nordic. Det er lidt mere langhåret. Jeg har gjort det på mit 2013 F-series Samsung TV (byttet fra Nordic til Tysk) for at få HBB-TV indtil Samsung snøvler sig sammen og officielt understætter dette.