Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Grandahl skrev:
thaggren skrev:Havde mit UE48HU7505 i ca. 1 time før det røg tilbage igen.
Den aktive blæser larmede alt for meget.
Snakkede med Samsung som bekræftede at 7505 serien har aktive blæsere.

Synes ikke det er noget problem. Kan høre det svagt når jeg fjerner lyden. Når lydniveauet sættes på 4 kan jeg ikke høre det mere. Har nu altid også lydniveauet højere end det.

Men det må være individuelt hvad man synes er kritisabelt
Vi har tit lyden lavt, og der var den tydelig.... og blæsere har det med at larme og mere over tid.
Men ja... jeg er ret sensitiv mht. grå-støj :-)
Grandahl skrev:Noget andet jeg lige studsede over. Når jeg går ind på netflix app'en og tager et afsnit fra sæson to af house of cards står der Ultra HD 4K. Men når jeg gør det samme, men via min Apple tv står der bare HD og ikke andet. Har dog umiddelbart svært ved at se kvalitetsforskel mellem de to metoder.
Apple TV er vel ikke 4k kompatibel... så den streamer sikker i HD (eller Super HD som Netflix kalder det).
På 3-4 meters afstand er der ingen forskel, men på 1 meters afstand kan du sikkert godt se forskel.
ok thaggren. Det vil jeg lige prøve at teste. Altså det med afstanden. Tak for imput :)

Men lidt ærgeligt at man ikke kan se forskel lidt afstand, da det er jo er den afstand man bruger.
kaja69 skrev:Tak for svar, Torben. Godt at høre at I er opmærksomme på clouding/DSE. Ved ikke om I ser banding under samme hat, men for mig er det noget lidt andet. De der lodrette mørke streger er måske de allermest irriterende/tydelige ved panoreringer.

Jeg er lidt rystet over at læse om et topskærm som HU7505 med disse problemer. Jeg har bestilit en 55H7005 efter mødet med en LG L730V som var helt umuligt. Nu håber jeg så ikke den er helt DSE/banding umulig...

Jeg finder det mærkeligt er at min gamle D6005 slet ikke lider af banding. Den har noget ret tydelig clouding, som ses når skærmen er helt mørk, men det generer ikke under almindelig brug og slet ikke ved fodbold/panoreringer.
Banding i dets oprindelige betydning har ikke noget med belysningen at gøre. Det handler om hvorvidt skærmen kan vise en gradient flydende, og er dermed et fænomen der relaterer til farve look-up table i TV'et. Vi ser dermed IKKE banding og DSE som det samme og vi tester de to ting på meget anderledes facon.

Jeg er godt med på hvad du mener når du skriver "banding", nemlig om TV'et har striber stammende lysfordelingen og at det er noget du ser på eks. fodbold eller andre steder hvor der panoreres. Det er dog samme metode, der i praksis kan bruges til at se DSE, da plamagerne også vil give sig til kende på en panorerende baggrund.
Tak for tilbagemeldingen. Torben. Det er ikke nemt med alle de fagudtryk, men denne detaljerede beskrivelse www.tweakguides.com/HDTV_10.html syntes jeg egentlig er meget god.

Anyway, det lyder til at vi er helt enige om problemet :) Det er piv irriterende når en skærm ikke er uniform, hvilket typisk ses på helt hvide/lyse billeder (fx indstillingsmenuer) og ved panorering over en ensfarvet baggrund (fx ved fodbold).

Jeg ser det som "snavsede pletter" og "lodtrette mørke streger", og på den LG LB730V jeg lige har returneret var det så tydeligt, at det ødelagde oplevelsen ved fx en (god) fodboldkamp. Igen fatter jeg ikke at en 2014 skærm i den dyrere ende kan være så ringe ift min gamle D6005 skærm.

Jeg har bestilt et 55H7005 - håber virkelig niveauet er bedre her!
kaja69 skrev:Tak for tilbagemeldingen. Torben. Det er ikke nemt med alle de fagudtryk, men denne detaljerede beskrivelse http://www.tweakguides.com/HDTV_10.html syntes jeg egentlig er meget god.

Anyway, det lyder til at vi er helt enige om problemet :) Det er piv irriterende når en skærm ikke er uniform, hvilket typisk ses på helt hvide/lyse billeder (fx indstillingsmenuer) og ved panorering over en ensfarvet baggrund (fx ved fodbold).

Jeg ser det som "snavsede pletter" og "lodtrette mørke streger", og på den LG LB730V jeg lige har returneret var det så tydeligt, at det ødelagde oplevelsen ved fx en (god) fodboldkamp. Igen fatter jeg ikke at en 2014 skærm i den dyrere ende kan være så ringe ift min gamle D6005 skærm.

Jeg har bestilt et 55H7005 - håber virkelig niveauet er bedre her!

Kaja, det ville være rigtig fint hvis du kom med tilbagemeldinger med dine oplevelser omkring H7005 hvis det er muligt.
Det skal jeg nok, får den fredag hvis alt går vel.
Hnielsen skrev:Nogen der ved om problemet også er på 55" eren?

Overvejer køb, da prisen er ved at være god (12.499 i Bilka)

Hnielsen
Jeg har ikke hørt der skulle være et banding problem som på 65", men flere på AVForum fortæller om en lys streg forneden af skærmen på 55" versionen.

http://www.avforums.com/threads/samsung ... d.1876784/

God læsning som jeg desværre ikke havde set før jeg bestilte mit.
På komplett.dk kan man - i denne time only! - købe UE55HU7505 til 10.999,- Jeg har bestilt så nu er det H7005 til 10k vs HU7505 til 11k. Screen uniformity er afgørende for hvilket af dem jeg beholder.
Ja så kom dagen hvor mit UE65F8005 ankom.

Og sørgeligt nok må det konstateres at Samsung IKKE magter at lave en 65 tommers led skærm som man kan holde ud at se en fodboldkamp på. !:( !:( !:(

Samme historie som HU 7505..

Det skal så også siges at jeg så fragtmanden valgte at tranportere det på enden og det kunne ses på højre side af skærmen. Panelet er skadet der kan man se-

Det skal retur og jeg vil have pengene igen...Jeg magter ikke Samsung mere !

Jeg vil nu gå 5 tommer ned i skærmstørrelse skifte til og så tage et 60 tommers LG lb870V.

Den er i 55 tommers versionen rost til skyerne af Lyd og billede.dk.
Af MICC
Wolfgang skrev:

Hnielsen
Jeg har ikke hørt der skulle være et banding problem som på 65", men flere på AVForum fortæller om en lys streg forneden af skærmen på 55" versionen.

Jeg har nu haft min 7505, 55" versionen i ca 10 dage og er meget tilfreds og har ikke problemer med clouding eller banding. HD kanalerne står godt og 4k på Netflix kan jeg heller ikke klage over.

Det er korrekt at der er en blæser, men den generer mig ikke.
MICC skrev:
Wolfgang skrev:

Hnielsen

Jeg har nu haft min 7505, 55" versionen i ca 10 dage og er meget tilfreds og har ikke problemer med clouding eller banding. HD kanalerne står godt og 4k på Netflix kan jeg heller ikke klage over.

Det er korrekt at der er en blæser, men den generer mig ikke.

Jeg har en 48", og har samme synspunkt som dig.
Hej igen. Det jeg fornemmer er at det kun er 65 tommer der er store problemer med, men skulle du få problemer så gem kassen og byt..

I øvrigt valgte jeg at give F8005 ien chance mere. Og nu, ENDELIG!! i 4 forsøg lykkedes det at få en skærm hjem i ordenlig kvalitet . Bevares der er lille kant m lys i top og bund og en minimal clouding ved fodboldkampe. Men du skal altså kigge virkelig godt efter. Og det er jo leds svage punkt

summasumarum kan jeg nu nyde mit tv og er glad for størrelsen i 65 tommer. Og at det så lykkes at få det til 15 kilo er jo skønt.

Overvej at tage en F8005 . Der står et i Slagelse. Hold jer fra det der er i Randers . Det døjer med halvkraftig clouding og kraftig bleeding...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7