Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej, jeg overvejer at købe et Sony KDL40W605BAE der er på tilbud i Elgiganten for 2999 kr. fra i morgen.
Jeg står dog i den situation at tv'ets Miracast funktion relativt ofte skal bruges, såfremt det er pålideligt.

Jeg vil derfor høre om der er en, eller flere, her på forummet der har en W605B, der kan hjælpe mig med at finde ud af om Miracast er pålidelig og brugbar.

-På forhånd tak! :)
Af hpo
Uden at vide helt præciest hvad det er,så virker wifi delen fint på mit,har selv fundet og opdateret software en 3-4 gange de 5-6 uger jeg har haft det
Miracast er skærmdublering, fra mobiltelefon til tv'et i mit tilfælde.

TV'et skal bruges et sted med fibernet, men uden kabel-tv, så det skal streame al indhold, pånær Blu-Ray film. Pt. bruger jeg en android hdmi stick til at streame mit indhold fra, hvilket fungerer ok. Hdmi sticken benytter dog android's tablet interface, hvilket er optimeret til finger-navigation, fremfor mus og tastatur, så kunne godt tænke mig blot at bruge miracast til at sende skærmbilledet fra min ekstra tlf. og hen til tv'et.
Naturligvis ikke ved brug af Netflix og andre applikationer som tv'et har, men f.eks. til brug af HBO-nordic, som umiddelbart ikke ser ud til at have en app på Sony's tv.

Jeg har læst mig frem til at sidste års modeller havde problemer med at de smed mobiltelefonen af wifi netværket, når man påbegyndte miracast, hvilket selvsagt ikke er optimalt.

Derudover kunne jeg godt tænke mig at vide om Miracast i det hele taget er stabil nok til at man kan se tv via det, eller om det f.eks. kommer for mange udfald.

- Håber det gjorde mit spørgsmål mere klart :)
Jeg skrev lidt om mine erfaringer med Miracast i tidligere tråd. Se evt. her: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 0&start=40

Vi bruger primært Miracast til at vise billeder, video og internetsider på vores Sony KDL-W905a direkte fra telefon/tablet. Til dette virker Miracast ret godt og stabilt og jeg har ikke problemer med at telefonen mister internetforbindelsen når man spejler skærmen. Jeg har dog ikke prøvet at streame fra f.eks. DR1 gennem længere periode, så jeg kan ikke sige noget om stabiliteten over længere periode.

Det skal tilføjes at jeg bruger Sony telefon/tablet (Z1 telefon og Z2 tablet) sammen med TV'et, så jeg har ikke erfaring med andre produkter. Med Sony har det virket fint. Ved heller ikke om der er større forskel på W905 og W605 ifm. Miracast.
Tak for jeres svar.
En positiv og en negativ oplevelse. Jeg tror jeg springer ud i det. Om ikke andet må jeg køre videre med mit nuværende setup på det nye tv, hvis Miracast ikke virker optimalt.
Hej jeg har købt Sony 42w705b jeg fik Miracast til virke men efter to gang vil den ikke samarbejde med min LG G3 eller galaxy s4 så jeg nulstil fjernsynet og det vitket igen men efter 3 gang vil den ikke slet ikke samarbejde igen jeg har prøvet alt så nu der det ud til at jeg skal nulstil fjernsynet igen jeg fik kontaktet Sony medarbejder og han syntes og så at det var mærkelig han sagde at de ikke har prøvet at Miracast med andre mærker end Sonys ejerne Table og mobiltelefoner jeg synes bare at det lyder lidt dumt at Miracast fra 2014 model tv ikke sku virke med andre mærker.. Så skal jeg nulstil fjernsynet hver gang for at Miracast med min LG G3 lyder lidt dumt jeg ved så ikke om sony vil gør noget ved det med opdatering senere hen..
pimp66 skrev:Hej jeg har købt Sony 42w705b jeg fik Miracast til virke men efter to gang vil den ikke samarbejde med min LG G3 eller galaxy s4 så jeg nulstil fjernsynet og det vitket igen men efter 3 gang vil den ikke slet ikke samarbejde igen jeg har prøvet alt så nu der det ud til at jeg skal nulstil fjernsynet igen jeg fik kontaktet Sony medarbejder og han syntes og så at det var mærkelig han sagde at de ikke har prøvet at Miracast med andre mærker end Sonys ejerne Table og mobiltelefoner jeg synes bare at det lyder lidt dumt at Miracast fra 2014 model tv ikke sku virke med andre mærker.. Så skal jeg nulstil fjernsynet hver gang for at Miracast med min LG G3 lyder lidt dumt jeg ved så ikke om sony vil gør noget ved det med opdatering senere hen..
Argh, det lyder godt nok ikke godt! Det får mig lidt på hælene!
Jeg har også en G3, og kunne i Elgiganten i søndags slet ikke connecte min G3 med deres udstillingsmodel, men kunne godt få min G Flex til det. Dog var det horribelt, men med +15 tv med Miracast indenfor 15 meter går jeg ud fra det var inferens der var skyld i det.

Mange tak for informationen!
Af mgunvald
Har du(eller andre) prøvet miracast fra pc? Windows 8 understøtter 'trådløse' skærme over miracast.

Nyere pc'er med en intel cpu understøtter vist også miracast vha. widi.
Jeg har anvendt Intel WiDi til at forbinde min Lenovo win7 laptop til Sony W905 via Miracast. Det virker ok mht hastighed og funktionalitet, men forbindelsen er ikke altid stabil. Har bedre erfaring med stabilitet fra smartphone og tablet. Lader dog til at Sony og Intel løbende opdaterer software og systemet virker bedre i dag end da jeg først prøvede det for ca. 3/4 år siden, hvor det var langsomt og meget ustabilt.
Blot til information, hvis en anden kommer i samme situation som mig.
- Jeg har netop byttet skærmen, Miracast kunne fint spejle min mobils skærm. Desværre hakkede billedet for ofte til at det var udholdeligt, ift. at se film og tv via Miracast.

Det skal siges det var med en LG mobil, og ikke en Sony, men der burde ikke være forskel på oplevelsen ift. en Sony mobil.
Af j1956
Jeg ha et Panasonic 640E og min LG G3 virker på skærmen
Af j1956
Jeg ha et Panasonic 640E og min LG G3 virker på skærmen; en fra Sony sagde skulle jeg bruge NFC på Sony tv kunne jeg kun bruge Sony mobiler
Af mathiasdk
j1956 skrev:Jeg ha et Panasonic 640E og min LG G3 virker på skærmen; en fra Sony sagde skulle jeg bruge NFC på Sony tv kunne jeg kun bruge Sony mobiler
Min G Flex virkede fint med Miracast, men desværre var det, som sagt, ikke stabilt nok til jeg kunne bruge det som min primære adgang til indhold.

Min G3 har desværre vist sig at være defekt, da jeg nu har testet den på 8 fjernsyn, uden den har virket, mens G Flex har virket på alle.
Ligeledes er der udfald med Slimport med min G3 og ikke med G Flex