Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wc-kenno
Nå, men nu har jeg brug for noget assistance igen mht valg af fladskærm. Og husk på, at jeg er en særdeles kræsen herre, som selvfølgelig ikke vil betale 20000 kr for et tv, men derfor kan man jo godt være kræsen. Det skal siges, at jeg har haft et 42xd1e fra sharp hjemme i min stue i nogen tid uden at blive tilfreds med skærmen.

Jeg har flere skærme i kikkerten og har altid været lidt lun på w2000 fra sony. Nu er den efterhånden også nede i et prisleje, hvor selv en pædagog kan være med. Men nu er den nye d3000 jo kommet og til juli/august kommer der en ny w3000 serie og sådan kan man jo blive ved med at vente og vente.....:)

Skærmen skal bruges primært til analog (og om nogen tid til en selector - har trods alt indset, at der skal gøres et eller andet for at få fuldt udbytte af skærmenes kvaliteter). Der ses en hel del fodbold og vil blive set en del fodbold især efter at mit elskede AGF hold nu er så tæt på, som de næsten kan komme.. Selvfølgelig vil skærmen også blive brugt til alm dvd...

D3000 har noget der minder om 100hz - eller et eller andet der billedet roligere, men ikke bravias x-engine som w2000 har. Desuden har w2000 full hd opløsning, men ved ikke rigtig hvor meget jeg vil komme til at bruge det. W2000 er ved på en måde mere fremtidssikret netop pga muligheden for full hd???

Plasma er ikke en mulighed for mit vedkommende. No offense til jer plasma ejere...

Håber i kan hjælpe...
Af Hinge
Okay det er en fair nok holdning til plasma, men du finder nok ikke en LCD skærm der kan vise fodbold lige så godt som en plasma.
Af Peter VTEC
Såvidt jeg husker mener jeg ikke at W2000 modellen har Bravia EX engine, det kun X serien der gør brug af den..

Var der ikke noget med at Rasmus snart kom med en test af den nye D serie her på siden, den ville jeg da lige vente og læse inden du evt køber.

Og ja W3000 modellen ser sku lækker ud... (B
Af wc-kenno
Peter VTEC skrev:Såvidt jeg husker mener jeg ikke at W2000 modellen har Bravia EX engine, det kun X serien der gør brug af den..

(B
Ups, ja det har du sgu da egentlig ret i... :)