Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jensinho
Hej kære flatpanels brugere.

Selvom det er lidt sørgmodig for mig, så synes jeg det er tid til at få udskiftet mit stue tv, som er mit højt elskede pioneer 508xd :((

Jeg har længe ønsket mig et tv som var lidt større, et sted imellem 55-65", men som minimum har samme gode billedekvalitet som mit nuværende ;)

Jeg sidder ca. 5-6 meter fra skærmen og det skal bruges til film/sport/ps4.

Prisbudget: ca. 10.000-15.000 (+/-).

Nu er det lang tid siden jeg har købt tv, men sidst jeg købte var plasma det eneste rigtige...har tiden indhentet plasma? O-O

Ved ikke om det er urealistisk at finde et fornuftigt tv i den størrelsesorden indenfor mit forventede budget, så er spændt på om der er nogle som har nogle gode forslag/anbefalinger? :)

På forhånd mange tak for hjælpen :)
Brugeravatar
Af hans123
Behold det nogle måneder endnu og vent på OLED

De er her faktisk nu og prisen rasler ned ( lige nu 20K for 55'')

Og sikkert nyt og godt info når IFA messen er overstået
Af Jensinho
Ok, tak for svaret.

Jeg har aldrig set et OLED live...er billedekvaliteten bare i top på disse?

Synes ikke jeg kan finde særlig mange modeller og dem jeg lige har set er buet...disse er et no-go fra mig, da jeg vil have det op og hænge på væggen. Findes der OLED som ikke er buet?

Jeg har lige læst her på siden at mange producenter dropper at producere OLED tv...taler det ikke for at OLED ikke er noget man skal regne med inden for nærmeste fremtid?

Hvis nu OLED ikke bliver aktuel inden for det næste halve år, er der så nogle tv som kan anbefales (helst 65")?
Jensinho skrev:Ok, tak for svaret.

Jeg har aldrig set et OLED live...er billedekvaliteten bare i top på disse?

Synes ikke jeg kan finde særlig mange modeller og dem jeg lige har set er buet...disse er et no-go fra mig, da jeg vil have det op og hænge på væggen. Findes der OLED som ikke er buet?

Jeg har lige læst her på siden at mange producenter dropper at producere OLED tv...taler det ikke for at OLED ikke er noget man skal regne med inden for nærmeste fremtid?

Hvis nu OLED ikke bliver aktuel inden for det næste halve år, er der så nogle tv som kan anbefales (helst 65")?
I 65" får du den ikke til dit budget og PederD's forslag får du slet ikke til den pris - han vil bare gerne gøre opmærksom på hans yndlingsmærke 8)

Pt. kan du få 55" OLED til 20.000 DKK i en buet version, men den flade skulle komme i en ny 55! version her i efteråret, som også skulle havne på 20.000 DKK. LG's 65" model - som kun kommer i 4K - ender nok på 60.000 DKK når den lander, så der vil være et godt stykke tid før den er inden for dit budget.

Men OLED ER fremtiden. Det er den naturlige arvtager for plasma. At det kun er LG der laver dem er blot et udtryk for, at den metode LG har valgt er vejen frem. Samsungs rene R, G, B dioder kunne ikke stå distancen på de store skærme, men det kunne LG's hvide OLED's. Vi har nu set 3 forskellige eksemplarer her på testbænken og det kan ikke fornægtes, at farvegengivelsen simpelthen er superb.