Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Jeg har købt et Samsung smart tv og smidt dvd afspilleren væk. Mente ikke vi fik brug for den mere, og der var jo heller ikke plads bag det tynde Tv, nu da vi skulle til at se film på HBB Tv og Netflix. Men nu siger konen så, at hun gerne vil se vores Dvd serie ( 24 stk dvd`er) Matador (igen) hvordan kan jeg redde den uden ledninger og uden at købe en Dvd afspiller eller lign. Jeg har en bærbar computer. Jeg har sat ledning i Tv så der er direkte internet. Håber en kan hjælpe. Forklar meget enkelt ha ha jeg skal Google det meste, for at forstå, er Helt grøn i det her :o ;) O-O
Senest rettet af kristiansen 26 aug 2014, 15:15, rettet i alt 1 gang.
Af kristiansen
Hej Jeg har hele serien på Dvd 24 stk. Spørgsmålet er bare hvordan jeg kan afspille uden Dvd afspiller. Men med de muligheder jeg har beskrevet i mit indlæg, som jeg lige retter, har ikke forklaret mig tydelig nok mht til DVD afspiller ? :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jamen hvordan ville du dog afspille DVD-film uden en DVD-afspiller?

Det ændrer et Smart TV da ikke på. DVD'en skal jo fysisk ind i afspilleren, så hvis I stadig vil se DVD'er, så var det nok ikke den smarteste idé at smide DVD-afspilleren ud ;)

En mulighed er at afspille DVD'en via din bærbare computer, men er der DVD-drev i den? Det er jo et krav :)
Af kristiansen
jeg fik en Toshiba 500 gb usb harddisk med i købet. Kan jeg overspille filmene fra min pc til den, og forsvinder de så ikke når jeg kobler harddisken til tv igen ? :) TV er et samsung HU7505 og bærbar pc en Acer Aspire V3- 772G :)
Af kristiansen
Den er klistret bag tv og bruges til at optage med, og er i brug, kan jeg så købe en mere og optage hele serien og klistre den bagpå ved siden af den anden ? :(
Af kristiansen
Hej Tak for jeres svar, jeg har nu flere muligheder som er mulige for mig :) I har løst mit problem. Takker og fortsat God dag til jer :) vh Lars
Af kristiansen
Hej igen :) Jeg er nået dertil hvor jeg skal overføre dvd filmene til Toshiba harddisken, men det vil den ikke, den skriver at filmen er krypteret/kodet ? en der ved hvordan jeg kommer uden om det ? :))
Brugeravatar
Af Sonny Haar
kristiansen skrev:Hej igen :) Jeg er nået dertil hvor jeg skal overføre dvd filmene til Toshiba harddisken, men det vil den ikke, den skriver at filmen er krypteret/kodet ? en der ved hvordan jeg kommer uden om det ? :))
Sagde du ikke at den harddisk blev brugt af TV'et til at optage på? I så fald kan du ikke bruge den til at kopiere DVD'erne over på (uden at formatere den). Og hvis du formatere harddisken, og overfører Matador til den (via eks. Handbreak) kan du ikke bare tilslutte den TV'et via USB og afspille filerne.

(...eller har jeg misforstået noget?)