Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af andersch
Hej derude, efter 2.5 år er mit vt 50 begyndt at larme en del mere end normalt ved lyse sener. Nærmest fra den ene dag til den anden.
Er der noget jeg selv kan gøre? Det er kalibreret efter guiden herinde.

Skal jeg have skiftet panel eller strømforsyning? Og er der nogen der ved hvad det cirka koster?
Garanti er ikke en mulighed.

På forhånd tak
Af kbaggen
Lytter lige med, mit 55ST50 er begyndt med buzz i sådane en grad at det faktisk er irriterende. Har dog købt hos HiFi-klubben for lige lidt voer 2 år siden og har dermed 3 års garanti genne kunde-klubben. Så kan man forvente det blvier dækket?
Sjavse skrev:Det er helt umuligt at man vil opleve fejl på et Panasonic efter nogen år, så det må være ørene den er gal med! Spørg selv PeterD der er herinde... ;-)
+1 :p
Press and hold V- on TV
Press 0 on remote – three times – which brings up the start/adjustment menu
Press 2 on remote – two times
Press OK on remote
Navigate to bottom right field – opposite to PTCT 00:00:00:00
Hold mute button, on remote, for a few seconds
Turn off TV - on TV - when done
Måske skyldes problemet at TVet skruer op for spændingen til panelet efterhånden som det ældes. Dette sker trinvis i løbet af TVets levetid. Dermed hjælper det næppe at skifte strømforsyningen.
Det burde være muligt at lytte sig frem til hvor støjen kommer fra. Det kan være en spole i strømforsyningen der vibrerer og sætter kabinettet i svingninger. Check at der ikke er løse skruer i bagpladen.