Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Roonay10
Hej hej

Jeg flytter snart i ny lejlighed, og derfor har jeg samtidig tænkt mig at købe et nyt tv. P.t. har jeg et 5 år gammelt Phillips Tv - som så vil ende inde i soveværelset.

Jeg leder efter en fladskærm i prisklassen på 4000 - 6000 kr. på min 45". Skærmen vil nærmest udelukkende blive brugt til livesport (fodbold) og til at spille PS4 på.

Jeg har kigget på siden her under "Købsanbefalinger", og der nævnes Sony's KDL-48W605B , som god til spilkonsoller, men er den også god til livesport eller skal man kigge andre steder?
For hos Elgiganten har de svaret på spørgsmål til produktet, hvor der spørges, om den er god til PS4, og der giver Elgiganten, dette svar:

Hej,

Tak for din henvendelse.

Hvis det primært skal bruges til at spille Playstation på, vil jeg helt klart anbefale en skærm med en scanningsfrekvenz på minimum 100 Hz. Så undgår du at billedekvaliteten bliver forvrænget når det går hurtigt under panorering.

Mvh Jeppe,

Elgigantens Kundecenter.

Hvis jeg kunne vælge et mærke ville jeg vælge Samsung, men ved ikke, hvad som egner sig bedst til livesport og bl.a. spil på konsoller.

Håber i kan og gider hjælpe.
På forhånd tak

Mvh
Nicklas
Brugeravatar
Af edinger
Wauw! Sikke nogle narrehatte hos Elgiganten, jf. Torben Rasmussens svar i tråden her... ;;)
Af Grandahl
Kan du opgradere den w6 til en w8 isteddet. Synes ofte den er på bud for en 50" for knap 6000kr.

W8 vil passe dine behov ind vældig godt. Den er dog ikke god at vægmontere hvis det har noget at sige for dig.
Af Roonay10
edinger skrev:Wauw! Sikke nogle narrehatte hos Elgiganten, jf. Torben Rasmussens svar i tråden her... ;;)
Tak for svaret.
Det er heller ikke let så. Når der er forskellige meninger om det!
Af Roonay10
Grandahl skrev:Kan du opgradere den w6 til en w8 isteddet. Synes ofte den er på bud for en 50" for knap 6000kr.

W8 vil passe dine behov ind vældig godt. Den er dog ikke god at vægmontere hvis det har noget at sige for dig.
Tak for svaret.
Okay, jamen det ville jeg da, men det lyder da træls angående vægopslag? hvad er problemet?
Af Grandahl
vægmonteringen er bare ikke særlig elegant på denne model. Den er lige lovlig langt væk fra vægen.

Modellen er i øvrigt en 100 hz hvis du kan bruge det til noget.
Af Roonay10
Når okay, det lyder da fesent, så ved jeg godt nok ikke om jeg vil købe det. Det betyder meget, hvordan det hænger.
Men der står den er 400 Hz?
Af Grandahl
Roonay10 skrev:Når okay, det lyder da fesent, så ved jeg godt nok ikke om jeg vil købe det. Det betyder meget, hvordan det hænger.
Men der står den er 400 Hz?
Ja det er jo det der med hvad der er ægte Hz og hvad de forskellige producenter kalder deres Hz, nogen kalder dem pmr, cmr osv.

Her er en focusartikkel omkring emnet:

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1288865091