Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Egebo
Hej. Jeg er ny på dette forum men har luret lidt med gennem tiden, da jeg længe har ville skifte det gamle Samsung LE40B655 ud som var godt 5 år gammelt men virkede fint..

Knægten fik så skubbet mig i den retning da han hev TV'et på gulvet her i weekenden! så nu er jagten gået igang på et nyt!

Jeg ville så spørge TV godtfolket (jer) til råds da det er en stor jungle for mig selvom jeg har prøvet at sætte mig lidt ind i tingene..

3D er ikke et must!

Pris rammen hedder 6-8000Kr
Størrelse er 50-55"

Dem jeg har haft kigget på er følgene:

Samsung: Er i tvivl om hvad og vilke tal der er bedst!
UE55H6415XXE - 8000kr
UE50H6275XXE - 8000Kr

UE55HU6905 9000Kr - lidt over budget MEN 4k til den pris? er det overhovedet noget værd? syntes jeg læste en test hvor det ikke imponerede :((

LG: Er meget i tvivl mht LG skærme dømmer det som plastik bras!
LG 55LB620V (Er meget i tvivl om de LG skærme der)

Panasonic: Kun gode rygter?
TX50AS650E - 8000kr
TX50AS600Y - 5500kr

Sony:
KDL50W805BBN - 5800Kr og den pris trækker forfærdeligt meget i mig!

Håber i kan spræde lidt lys over situationen

Mvh. Egebo
Af DavidHimself
Du går næsten sikkert ikke billedkvalitetsmæssigt galt i byen med Sony'en. Eneste 'men', fra min side, er at Samsung har en væsentlig bedre Smart-TV-del hvis du skal bruge det.

Personligt synes jeg at HU6905 er et glimrende TV, men med mindre du allerede nu ved hvad du med 4K, mener jeg lige så godt du kan vente et par generationer.

LG, laver (alt efter model) ganske glimrende TV, og har da også prisvindere hist og her.

De 2 panasonic TV, er rigtig gode. Jeg har set dem på kabel-TV og bluray og de står fremragende (med samme 'men' som med Sonyen) :)
Af bonden
Har lige fået 805BBN som udskiftning af 7 år gammelt 32" samsung - til 5.800 er det et fund.

Til Xbox, sport og film er det fedt - virkelig flot billede, jeg har aldrig brugt SMART TV men det virkede uden problemer. Finder også nemt husets server med f. eks billeder og film.

4K kommer tidligst på tv kanalerne om nogle år. så personligt valgte jeg et godt 1080P TV nu til en vildt billig pris. Så kan vi jo se hvad der er i markedet om 4-5 år.

Jeg tror ikke at de TV, der kommer ud nu, er gode når 4K virkelig bliver rullet ud.

Tænk på at mange kanaler i da faktisk stadig kun er SD kanaler, andre 720P - så der er lang vej endnu.

Jeg er så glad for mit 805B at jeg helt glæder mig til den visuelle oplevelse det er at se fjernsyn.

Det skal retfærdigvis siges at jeg intet kender til alle de andre mærker - det her var bare det rigtige for mig.

Og til 5800,- kan man jo nærmest tillade sig at smide det ud om 2-3 år - det koster ikke meget mere end en mobil telefon :-)
Af michaeldk
bonden skrev:
Og til 5800,- kan man jo nærmest tillade sig at smide det ud om 2-3 år - det koster ikke meget mere end en mobil telefon :-)
Helt OT så er det horribelt, at mobiltelefoner skal være dyre ;;)
Af Egebo
Var ude og se det sony i elgiganten her igår.. det sku meget pænt! Kræver dog lidt indstillinger da det hakkede groft i billedet!

fifflede lidt med det og fandt "sport" indstillingen frem og allerede der blev det meget bedre! billedet blev dog lidt sløret istedet.. men mon ikke med den rette tid man finder en god middelvej?!

Og lidt et surt opstød.. Medarbejderen der ville 'hjælpe' mig da jeg sagde skærmen hakkede slyngede bare ud "det fordi det kun køre 50hz" og "kom lad mig vise dig de her andre 50 her ovre"(som så kostede 12-15000kr istedet for sonys 5800) Hvor jeg spørger om det ikke bare var indstillingerne som gjorde det hakkede? men der fik jeg så fortalt "Nej det er ikke det. det er fordi det kun køre 50hz og de her køre 100" hvor jeg så opgav og sagde OK tak for det. Og gik så tilbage til sony'et og fifflede

Sony er næsten mit endelige valg.. giver det lige lidt vente tid til næste uges tilbuds aviser kommer :)
Af PeterD
Han ville sikkert helst have solgt dig Samsung eller LG..... ;)

Fint og fornuftigt du holder dig til Sony.

PS. Husk nu at indstille det ordentligt. hdtvtest.co.uk og denne side, er MUST for at finde kalibreringsindstillinger som kan bruges :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det med galleriet skal ikke fikses med sportindstillingen, men blot via en mere egnet True Motion indstilling i Biograf-mode. Det kan løses. Selvom det ikke burde være nødvendigt...
Af Egebo
Tak for svar folk..

Endelige beslutninger falder på et 50" 828B

Beslutningen faldt efter et besøg jeg fik vist den FORFÆRDELIGE væg løsning! Men manden viser et andet ophæng så skærmen kommer meget tættere på væggen!

Det ender så ud i jeg selv laver et fedt væg løsnings beslag :)