Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af zeriouz
Hej

Jeg har lige været i elgiganten for at købe Sony 50W805BBN, men da jeg så tv'et blev jeg skuffet. For det første hakkede billedet da filmene panorerede og dernæst var billedet lidt slørret. Da jeg spurgte ind til det, forklarede sælgeren mig at tv'et i virkeligheden kun havde 50 Hz i stedet for 100 som der stod på skiltet.
Jeg havde læst her på siden at dette tv var specielt godt til ps4, og jeg er rent ud sagt, lidt forvirret.

Hvilket tv spiller bedst med ps4 (pris skal dog være under 15.000)

Tv:
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... kdl50w805b

Tak på forhånd.
-ZeriouZ
Af ShooterDK
Lyder underligt, min model har ingen problemer, og jo, det er 100hz. :)
Af Egebo
Skulle vel aldrig være i elmutanten ved Glostrup du var? Jeg var ude og se det igår og der hakkede det fælt! og fik jeg samme uvidende besked om at det var 50hz der hakkede.. men med lidt hurtige indstillinger stod det meget skarpere og uden hakkeri!
Af zeriouz
Var først i gentofte, hvor tv'et var udsolgt. Der fik jeg at vide at tv'et bestemt ikke var egnet til ps4, så tog jeg over til glostrup for at se på tv'et, og der fik jeg det samme at vide :(
Af Egebo
Undskyld! Mente også Gentofte og ikke Glostrup.. Men altså tag ud og kig igen også leg lidt med indstillingerne! evt prøv at huske den kalibrerings guide som de brugte her på sitet. og se om oplevelsen ikke bliver bedre.. jeg har linket på telefonen og vil næste gang ind og se det med samme indstilling som der er brugt der.. og se om det er noget jeg kan lide.

Link til deres test og kalibrering! http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1399291728
Af bonden
Mange ekspedienter er hvad titlen skriver "ekspedienter" meget få ved nok om det til at kunne gå i dybden.

Sony 2014 model W8 er 100 hz, den har mindst lag af alle LED TV derfor er den også super til konsoller.

Den skal justeres en smule når man får det hjem - det tager 10-15 minutter og afhænger lidt af ens smag.

Jeg har aldrig set så meget TV siden jeg fik det i lørdags - det er en rigtig god visuel oplevelse.

Specielt set i forhold til prisen 5.800
Af zeriouz
Jeg takker for hjælpen. Jeg vil prøve lykken og se tv'et an efter jeg har "kalibreret" det her hjemme.
Lige et sidste spørgsmål, kan det betale sig at gå efter KDL-50W828B i stedet for KDL-50W805BBN?
Brugeravatar
Af edinger
zeriouz skrev:Var først i gentofte, hvor tv'et var udsolgt. Der fik jeg at vide at tv'et bestemt ikke var egnet til ps4.
Så det var altså Sony W8, om hvilken medierne skriver følgende, at dette teknikorakel udtalte sig skråsikkert?
HDTVtest skrev:True to form, the Bravia W8 is a fabulous gaming display. Our Leo Bodnar input lag tester returned a figure of 22ms once the TV was switched to [Game] mode, which will surely rank among the fastest in 2014. Setting [Motionflow] to “Impulse” added a mere 8ms (half a frame), bringing the number up to 30ms. [Cinema] mode was unplayable, with an input lag measurement of 92ms.

Like most Sony Bravias these days, [Game] mode on the W8 passed 4:4:4 chroma, as did [Graphics] mode, ensuring that even the tiniest colour data from relevant sources make it to screen.
Hvorfor er det nu, man aldrig skal spørge en sælger til råds? Nåh jo: Derfor! O_O