Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg må erkende at jeg er lidt i tvivl om hvilke tv jeg skal investere i, så derfor håber jeg at Flatpanel-folket kan være behjælpelige og måske lede mig på rette vej.

Jeg har nogle krav til tv'et som jeg stiller op herunder

TV skal være kompatibel med Netflix i 4k (Sony, Samsung eller LG)
TV skal understøtte Flash (Det skal bruges i forbindelse med NFL gamepass)
TV skal minimum være 50" (Det optimale er 65")
TV skal kunne præstere på højt billedeniveau, forstået sådan at der ikke skal være slør, ghosting mm. Helst 200hz+
TV må gerne være 3D, men det er ikke et krav. Dog kun et plus hvis det er det.

Jeg har forelsket mig lidt i LG's 55UB950V men da jeg opdagede at den ikke understøttede flash, var det desværre en dealbreaker for mig. Jeg kommer til at bruge tv'et meget til at se NFL på, og det foregår via Gamepass som desværre kører flash. En anden fed ting ved LG'en er deres magic remote. Jeg syntes det er en genial måde at bruge sin fjernbetjening på og den er meget intuitiv. Jeg har i øvrigt overvejet at forbinde tv'et med min pc via HDMI for at løse mit problem med flash, men det vil jeg helst undgå da det bliver et kabelrod, og så SKAL tv og pc stå tæt på hinanden.

Jeg har givet jer lidt information og mine tanker omkring mit køb ind til videre. Jeg håber der er nogle smartere folk end mig derude som måske kunne hjælpe mig med at vælge det tv som passer til mig og mine lidt specielle behov.

På forhånd tak for jeres svar :)
Har du kigget her?

Og du ved godt, at der ikke rigtig er noget 4K content at fodre sin UHD-skærm med udover Netflix, hvorfor en UHD-skærm i dag ikke skal vælges pga. sin UHD-kapabilitet?

En Full HD-skærm er ofte et bedre valg.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
I stedet for at navigere til NFL's hjemmeside var det så ikke en idé med en Apple TV? Den har så vidt jeg husker NFL app, som kan bruges til gamepass - også med bedre billedkvalitet end gennem Flash-playeren på hjemmesiden :)

Det kræver blot, at du opsætter Apple TV til amerikansk i menuen.
Brugeravatar
Af MigSelv
Wolfgang skrev:
Rasmus Larsen skrev:PS. Vi får Sony X9 4K-skærmen ind til test meget snart :)
Øh?
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1376976695
Det er den forrige model med A betegnelsen til sidst, den nye der nævnes har et B til sidst i modelnr..
Ved fyldestgørende info omkring test, kunne man have oplyst, at det drejede sig om B / 2014 modellen.
Af Wolfgang
MigSelv skrev: Det er den forrige model med A betegnelsen til sidst, den nye der nævnes har et B til sidst i modelnr..
Ved fyldestgørende info omkring test, kunne man have oplyst, at det drejede sig om B / 2014 modellen.
Ahh tak. Anede ikke der var en A og B version, hvilket jeg godt kan se nu ved at søge lidt rundt på Google.

Kan også se at B versionen har fået meget ros.

Hvis Sony ikke blot havde klistret disse grimme højtalere fast i siden, så kunne det være meget fristende.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ja, det er den nye 2014 version af X9-modellen, som vi snart modtager :) Så kan vi også passende sammenligne med 2013 X9-modellen og se hvor langt man er kommet på 4K-fronten.
Brugeravatar
Af MigSelv
Wolfgang skrev:
MigSelv skrev: Det er den forrige model med A betegnelsen til sidst, den nye der nævnes har et B til sidst i modelnr..
Ahh tak. Anede ikke der var en A og B version, hvilket jeg godt kan se nu ved at søge lidt rundt på Google.

Kan også se at B versionen har fået meget ros.

Hvis Sony ikke blot havde klistret disse grimme højtalere fast i siden, så kunne det være meget fristende.
På 55" modellen virker højttalerne overvældende designmæssigt, men på 65" modellen går der et par timer, og så lægger man ikke mærke til dem. Jeg havde også først dømt tv'et ude, efter jeg havde set på 55" versionen. Men da jeg endelig fandt en forhandler med 65" versionen i udstillingen, så gav det hele lidt mere mening.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har faktisk ikke fået at vide hvilken størrelse vi modtager, så det må blive en overraskelse. Vi satser på at den dumper ind af brevsprækken torsdag i denne uge.
Af Emil Rasmussen
Tak for ideen med Apple TV Rasmus. Skal den jailbreakes før den virker på amerikansk? eller er det blot at opsætte den på Engelsk (US) og så spiller det?

Jeg vil gerne fremtidssikre mig lidt, og jeg tror UHD er fremtiden. Desværre er der rigtig nok ikke så meget materiale ind til videre. Men når BrBa findes i 4k, hvad mere har man så brug for? :)

Desuden kan der selvfølge opskaleres til (knap) 4k med en 4k bluray afspiller. Så selvom det ikke er rigtig 4k er oplevelsen helt fantastisk.

Jeg går også og leger med tanke om at bruge den som ekstra skærm til min Dell U2713 skærm når jeg redigere mine fotos.

Kommer der i øvrigt en test af UB950/UB980 snart? Vil rigtig gerne høre hvad i syntes om den. Jeg har læst der er lidt backlight problemer blandt andet.

Emil
På recordere.dk er der en duel mellem bluray og netflix 4k. 4k var bedst, men minimalt, og de kunne først ses når de rykkede ind på en afstand af 1,7m af et 65" tv...

Jeg tror man skal vente til hypen har lagt sig.

vhs til dvd var et kæmpespring!!!

dvd til bluray var en pæn fremgang, tydligst på underteksterne.

Bluray til 4k er kun for meget få mennesker ligesom sacd og dvd-audio.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Lige for at få det slået fast, så kan ethvert 4K TV opskalere til 4K. Du behøver ikke en afspiller der kan gøre det også.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Emil Rasmussen skrev:Tak for ideen med Apple TV Rasmus. Skal den jailbreakes før den virker på amerikansk? eller er det blot at opsætte den på Engelsk (US) og så spiller det?
Du skal bare ind i menuen, sætte iTunes på amerikansk og så spiller det :) Visse tjenester blokerer udlandet (ved ikke lige om det er tilfældet her), men så kan du få hul igennem ved at tilmelde dig f.eks. Unotelly.com.
Emil Rasmussen skrev:Kommer der i øvrigt en test af UB950/UB980 snart? Vil rigtig gerne høre hvad i syntes om den. Jeg har læst der er lidt backlight problemer blandt andet.
Det er ikke umiddelbart planen, nej.