Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Draaby
Jeg har et samsung f8005 (mener jeg det hedder) jeg vil gerne downloade et program til det men kan ikke... Den siger bare fejl. Skal jeg slå noget til/fra før det virker?
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Det bliver du vist nødt til at uddybe en smule, hvis nogen skal have en chance for at være til hjælp ;;) Hvilket program taler vi om og er det under smart tv eller ? Har du tilsluttet netværk til tv'et osv..... ;;) Prøv at uddybe det lidt !
Af Draaby
RockMedØerne skrev:Det bliver du vist nødt til at uddybe en smule, hvis nogen skal have en chance for at være til hjælp ;;) Hvilket program taler vi om og er det under smart tv eller ? Har du tilsluttet netværk til tv'et osv..... ;;) Prøv at uddybe det lidt !
(B det klart...

Det er time4popcorn, under smart øhh... jeg går bare ind på nettet i menuen og klikker på download, så siger den bare "kunne ikke hentes"
ja den er på nettet.
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Du kan kun downloade og installere applikationer som er skrevet specielt til dit Samsung tv, præcist som med applikationer til f.eks. Android, eller Windows styresystemer - hvert tv mærke har sit eget styresystem, så du kan altså kun installere apps skrevet specielt til Samsung tv og ikke tilfældige applikationer hentet fra nettet, hvis du forstår ;;) Apps kan hentes og installeres gennem Smart tv, direkte fra Samsung Apps f.eks. - hvis der er en time4popcorn App skrevet specielt til Samsung tv, kan du hente og anvende den, ellers ikke O_O
Håber det forklarer det ?
Af Draaby
RockMedØerne skrev:Du kan kun downloade og installere applikationer som er skrevet specielt til dit Samsung tv, præcist som med applikationer til f.eks. Android, eller Windows styresystemer - hvert tv mærke har sit eget styresystem, så du kan altså kun installere apps skrevet specielt til Samsung tv og ikke tilfældige applikationer hentet fra nettet, hvis du forstår ;;) Apps kan hentes og installeres gennem Smart tv, direkte fra Samsung Apps f.eks. - hvis der er en time4popcorn App skrevet specielt til Samsung tv, kan du hente og anvende den, ellers ikke O_O
Håber det forklarer det ?
Jeg forstår det er lidt fesent :)
Jeg må ud og finde en meget langt hdmi-kabel så :)

Men tak ellers....
Af Vindfeld
Istedet for at investere i et langt hdmi kabel, kan du købe en chromecast, der kan popcorn time streame til [WINKING FACE] alternativ Apple tv
Af Vindfeld
Jeg har ikke chromecast, men den skulle kunne har jeg fået at vide. Når du har startet filmen i popcorn time, er der nederst til højre et ikon med et tv og wifi bjælker, men har Som sagt ikke selv testet det... Har prøvet om den kan streame til mit samsung 8005, men den kan ikke finde det.
Af elmo
Måske er jeg helt i skoven, men Samsung SMART-TV (i alle fald 2013/F & 2014/H modeller) har indbygget DIAL, som kan betegnes som Chromecast light.
På en Windows PC med Chrome browser, kan du hente og installere Chromecast extension. Med dette kan du fra Youtube (og måske andre steder?) caste hvad som er på PC skærmen ved at trykke på cast ikonen, som er en firkant med ringe i nederste venstre hjørne. Ringene ligner lidt WIFI symbolet. TV og PC skal være på same netværk/WIFI. Find mere information på google om DIAL og Chromecast.
Måske virker det med andre kilder også, men næppe med time4popcorn.