Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pgl
Hej alle,

Jeg håber på at der sidder en plasma kyndig, der kan vejlede mig i hvad jeg bør gøre i min situation. Hvis jeg selv kan afhjælpe problemet uden af have det til reparation, ville dette naturligvis være at foretrække.

Jeg har i juni 2012 købt et LG plasma tv (60PM680t) i elgiganten.

Indtil for nylig har jeg været utrolig glad for mit køb. Men for en lille måneds tid siden er der så opstået problemer med det. Farvegengivelsen er helt gal når jeg tænder for tv'et og først efter længere tid gengives farverne som de burde.

Til at starte med vises sorte farver som grønne, før de skifter til røde for derefter at blive normale igen. Perioden hvor den røde farve er dominerende er desværre ved at strække sig ud over en times tid. For et par uger siden var problemet kun gældende i ganske få minutter. Men problemet er der uanset hvilken hdmi port som jeg modtager signal fra eller om det er netflix app som jeg benytter på tv'et.

Foruden farveproblemerne oplever jeg også at tv'et genstarter og at jeg skal godkende servicevilkår i tide og utide for at få lov at benytte mig af præinstalleret apps.

Jeg har i februar skiftet fra kabeltv til ip-tv via TDC hometrio i forbindelse med en flytning. Jeg håber ikke at dette har haft indflydelse på mine problemer.

Jeg har vedhæftet billeder for at vise problemet.
Vedhæftede filer
psykedeliske farver
psykedeliske farver
DSC_0579.jpg (629.51 KiB) Vist 437 gange
røde farver
røde farver
DSC_0572.JPG (929.83 KiB) Vist 514 gange
Grønne farver
Grønne farver
DSC_0564.JPG (737.81 KiB) Vist 514 gange