Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ole_S
Hej folkens.

Jeg skriver til jer, da jeg meget i tvivl om disse tv er identiske:

KDL50W829

og

KDL-50W828BB

Hvis der er forskelle på disse tv, vil jeg meget gerne vide hvilke.

Mvh,
Ole
Af Ole_S
Derudover vil jeg gerne vide hvilke forskelle der er på W6 og W8. Nogle mærkbare forskelle, som man bør tage med i sine overvejelser ? :)
Af red_martians
Forskellen på de to er at 828 er en nordeuropæisk variant, og 829 forbehold andre lande som England. Det eneste synlige tegn er at det er to forskellige fjernbetjeninger der følger med. Internt kan der være noget med tunere, sprog, smart-tv-features mm.

W6 bruger et andet type panel, der dog er ganske identisk. Samsung PVA vs. AOU MVA. Der kan være nogle mindre synlige forskelle på betragtningsvinkler mm.
828 har muligheden for at lege med flere typer motionflow, det har w6 ikke. Faktisk har den kun LED-motion som er ganske forfærdeligt og meget flimrende samt mørkt.
Årets AOU-paneler har også meget flot sortniveau og kontrastforhold og er en tand bedre end samsungs paneler på det punkt i år. W828 har også 3D.
Smart-tv computer, højttalere mm. er det samme i de to.
Af Ole_S
Tusind tak for dine super brugbare inputs.
Jeg har læst flere steder på nettet, at man IKKE skal vælge W8, hvis man ønsker at bruge tid på 3D.

Jeg har udover disse to tv overvejet disse:
http://www.hdtvtest.co.uk/news/ue40h640 ... 023756.htm (48")

Eller:

http://www.hifipriser.dk/tv/panasonic-t ... 24479.aspx

Jeg ved godt at folks øjne er forskellige, og det samme er vore ønsker til valg af tv. Jeg kunne dog stadig godt tænke mig at høre dine og andres meninger.

Glæder mig til at høre dit/jeres svar :)
Af Ole_S
Hej igen.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om der er nogle store forskelle på KDL-50W805B og KDL-50W828BB, som man skal have med i sine overvejelser?

Håber på snarlige inputs, da jeg snart skal have købt mit nye tv :)
Af bonden
Dine konkrete spørgsmål har jeg ikke svaret til.

Men har i går fået mit KDL-50W805 ind i stuen - OG JEG ER VILD MED DET

Har aldrig haft smart tv før. Har en NAS med lidt film på og en trådløs forbindelse i huset.

Opsætning har det nemmeste jeg har oplevet, de automatiske opsætninger virkede upåklageligt også med Boxer kortet.

Efterfølgende brugte jeg lidt tid til finindstilling med udgangspunkt i Flatpanels indstillinger.

Og nu er det bare mega fedt at se TV - jeg har testet film og sport - jeg synes det spiller max.

Efter at ha sat Xbox til skærmen mente konen at vi også skulle ha bedre lyd så afsted igen. Vi kom hjem med en phillips soundbar med HDMI ARC (så vi kun skulle bruge 1 fjernbetjening).

Men Phillips system fungerer ikke helt godt med Sony TV'et - det gik ud over hele SMART TV delen så både APPS og streaming fra serveren ikke virkede.

Desuden var phillips systemt så højt at man ikke kunne fjernbetjene TV'et uden at hæve armen ret meget (vores tv er ikek væg ophængt.

I dag byttede jeg så til Sonys HT-CT770 - og det virker super godt - ingen problemer med ARC, SMART APPs og streamning.

Flot TV oplevelse når man kommer fra et 7 år gammelt 32" Samsung.

"Bonden"
Af Ole_S
Godt du er tilfreds med skærmen.
Bilka har netop denne skærm på tilbud. Jeg bør nok smutte ud i butikken og se den med mine egne øjne .

Y600 er desuden også på tilbud i Bilka. Endnu en grund til at komme af sted. :)
Af bonden
Var i Fona som har 828B versionen den skulle de ha 8.000 for uden at kunne fortælle mig forskellen.

Tak for tip om Bilka pris - jeg må en tur i Elgiganten og hive dem lidt i næsen da mit er købt i går og der er 14 dages returret.

Jeg overvejede også et panasonic men test på blandet andet lag i forbindelse med spil gjorde at jeg fravalgte den.
Af Ole_S
Har du set at Elgiganten har Samsung UE55H6415XXE til 7999,- Normalpris 12999,-

Kender du denne skærm?

Jeg kan heller ikke umiddelbart finde forskellen på W8 skærmene... Hmm.
Hvis nogen kender forskellen(e), må I endelig fortælle disse.! :)
Af Ole_S
bonden skrev:Var i Fona som har 828B versionen den skulle de ha 8.000 for uden at kunne fortælle mig forskellen.

Tak for tip om Bilka pris - jeg må en tur i Elgiganten og hive dem lidt i næsen da mit er købt i går og der er 14 dages returret.

Jeg overvejede også et panasonic men test på blandet andet lag i forbindelse med spil gjorde at jeg fravalgte den.

Elgiganten har W805BBN til 5799,- fra på mandag. :)
Af red_martians
805 står til 400Hz emotionelle, 828 800hz. Flere siger at en 805 har alle 7 slags emotionelle indstillinger. Måske nogen kan beskæftige om de har det?. Hvis de har det må forskellen ligge i antallet af zoner som scanning back light arbejder i.
Af red_martians
805 står til 400Hz emotionelle, 828 800hz. Flere siger at en 805 har alle 7 slags emotionelle indstillinger. Måske nogen kan beskæftige om de har det?. Hvis de har det må forskellen ligge i antallet af zoner som scanning back light arbejder i.
Af red_martians
Mobilordbogen driller. Der skulle have stået motion. Scanning back light og motion er der en rigtig god guide om her et sted på hjemmesiden. En forskel på 400Hz og 800Hz kunne være antallet af zoner til scanning back light. Hvis den er 400Hz som sony 80b kunne det betyde at den kun har to zoner hvor at 81b måske har 3 (600hz) og 82b har fire (800hz). Det betyder kort et lidt mindre flimrende billede hvis det er aktiveret. I andre tilfælde kan 400Hz også betyde noget andet. Så tør ikke love noget. Tjek evt sony 800Hz motionflow på Google.