Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rasmuzzen
Haha, mon det er stavet rigtigt?

Nej, altså det er noget værre noget det her...nu er jeg blevet fristet til at skifte mine gode gamle CRT-skærme fra Medion ud med de hersens Fladskærme. Fandt en billig 19" wide på en auktion fra FuSi og så tænkte jeg..jamen hvorfor ikke fortsætte med samme mærke, 22"-modellen har jo fået gode anmeldelser på edbpriser
Og prisen er jo helt ned på 1900,- for en 22"...damn, sikke en fristelse
Har bestilt 2 stk. jow jow
Så jeg vil da nok anmelde dem her, når de er sat til og sådan......det varer lige lidt, roder lidt med mine 6 PC'ere :-)
Af rasmuzzen
Øv så kom posten før mig...så jeg må på posthuset og hente pakken.....den er sgu nok tung og jeg har ikke bil.......

men de er på vej.

Hvordan mon de funker med et onboard grafikkort,geforce 6100 ??
Brugeravatar
Af Erroneus
Burde ikke været et problem med et 6100.
Af rasmuzzen
L22W-5 hedder den og jeg fik den for 1900,- ...ingen pixelfejl eller noget.
men denne pris kan man vist ikke finde den til længere..?
Den har godt nok ikke DVI-indgang...måske det er en ældre model?
nå men D-SUB er godt nok til mig...mit Radeon 9250 er dog kommet på en hård prøve...vist problmer med driver/software. Overvejer at opgradere til et bundkort med det nye Geforce 7 :-)
Den kører i 1680X1050..texten er lidt klein synes jeg...men staår dejligt skarpt...afslører desværre også mit behov for briller...suk.
Måske man kan instille på en eller anden måde, så det bliver lidt større? Den er meget lysstærk..masser af kontrast.......ved sort skærm kan man se BackLight svagt ved top og bund..hmm...jeg må pille ved instillingerne for at få det optimale ud af den.
Min 19" er også fed ( Fujitsu Siemens, købt brugt til 1150,- ) ..har installeret Vista..uuhhh, jeg bøjer mig i støvet, det er altså læækert at se på...jeg er tilfreds..måske ejg i virkeligherden kunne nøjes med 19" wide??...især når man sidder tæt på er det måske bedre?
Men det er fedt..i forhold til en 19" CRT skærm...sååååå meget plads. Og ingen problemer med flimmer eller misfarvninger...dog er mit TVtunerkort ikke så tydelig som på CRT...der kan man virkelig se hvor dårlig analog signal er ift digital...glæder mig til alle kanaler bliver digtitale! Man skal et par meter væk for at se TV ordentligt..Ok terratec Cynergi 600 er vist også ved at være "ældre"...måske jeg skal opgradere?

mere følger...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I windows er der en funktion under skærmindstilligerne der gør skrifttyper og vindueselementer større. Bare gå ind under "Udseende" og justér løs.

Mht. VGA stikket så er det her der typisk spares på de billige skærme, så det behøver ikke være en ældre model bare fordi der ikke er DVI. Lidt synd da det i teorien burde være billigere med DVI frem for VGA...