Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af maa7
Hej med jer

Jeg skal have et nyt tv, og jeg havde egentlig besluttet mig for at købe Samsung UE46H7005. Dog fik jeg fortalt, at Panasonic TX-47AS750 har bedre et bedre billede. Jeg har endnu ikke været ude at se panasonic skærmen endnu, hvilket jeg forventer sker her en af dagene, men jeg kunne godt tænke mig jeres mening om dem, da den på specs ser lovende ud.

De står til samme pris. En hurtig sammenligning kan ses her:
http://www.elgiganten.dk/INTERSHOP/web/ ... gigantenDK

Det der springer ud er, at samsung skærmen har kant led bagbelysning, hvor panasonics er fuld. Derudover er der et IPS panel i panasonic skærmen, hvor det i samsung er et VA. Jeg har altid foretrukket et IPS panel. Lyden er lidt bedre i samsung skærmen.
I forhold til smart-tv/interface osv har jeg en antagelse om, at samsung er lidt mere fremme.

Hvad ville I vælge/anbefale hvis I skulle vælge mellem disse to, og hvorfor?
Af maa7
Mit nuværende tv er i øvrigt et Sony. Jeg har ingen erfaringer med panasonic eller samsung TV endnu, men jeg har haft samsung computerskærme som jeg har været rigtig tilfreds med.
Har I nogle generelle erfaringer med mærkerne må I gerne dele dem, selvom jeg ved at produktet er det afgørende i sidste ende.
Af cybamerc
Jeg har kun set Panasonic-modellen i en butik, hvor billedet var ganske forfærdeligt. Mine forældre endte med at købe et 46H7005, og det leverer et ganske pænt billede. Betragtningsvinklerne er ikke specielt imponerende, men sidder man ligefor er der ingen problemer. Lyden er også hæderlig for et så tyndt tv.

Jeg skal ikke kloge mig på smart-tv-delen, men Samsung har jo nogle apps som andre producenter ikke har.

Der kan være nogle issues med sortering af favoritlister på Samsung-tv'et. Jeg har pt. en dialog med Samsung, som siger, at det fungerer på en af deres H-modeller - dog via DVB-T. Det fungerer ikke her. Jeg er ret sikker på, at Panasonic ikke har nogle problemer i den retning.