Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvis du har læst tilbagemeldinger på de mange andre 6-serier fra Samsung, så ved du nogenlunde hvad du skal forvente. Billedkvaliteten på 6-serierne er ikke meget forskellig, selvom de findes i så mange varianter; F63xx, F64xx, F65xx osv.

Bemærk, at det er en 2013 model, så den er ekstra billig lige nu, da den er udgået. Men billedmæssigt er der ikke sket det store op til 2014, så det er ikke nødvendigvis et dårligt køb.

Vær opmærksom på, at er større risiko for ujævn fordeling af bagbelysningen, jo større en LCD-skærm bliver. Så sørg for at skærmen kan byttes, om nødvendigt.
Af Kaare
Jeg kender model UE46F6475, som i praksis er den same model bortset fra et par bagateller. Købte den for ½ år siden og må indrømme, at jeg er fuldt ud tilfreds med skærmkvaliteten efter en finjustering af alle parametrene, ligesom smartfunktionerne er rare at have inkl. adgangen til internettet.
Af vandm56
Hej tak for svarene nu har jeg kun haft plasma skærme så det med baggrundsbelysning er jeg ikke helt med på men virker det ikke optimalt kan man vel altid bytte ?.VH.vandm56
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jo, du har jo returret de fleste steder - altid 14 dage over nettet. Men der er jo visse fysiske butikker som ikke har returret.

Grunden til at lyset kan være ujævnt på en LCD-skærm er, at LED'erne typisk sidder langs kanten, så det kan være svært at fordele lyset helt jævnt henover skærmen. Ved fejl får man typisk noget i den her stil:
http://www.flatpanels.dk/billeder/ledclouding-1l.jpg
Af vandm56
Tak for svar blev noget klogere kan alså se det med det samme det er ikke noget der kommer med tiden

Er der nogen der har erfaring med Webhallen de har det til 17000

VH.Bent
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det kan typisk ses med det samme. Sørg for at undersøg tv'et om aftenen i et mørk rum og sæt så f.eks. en film på med nogle mørke scener - f.eks. opstartsscenerne på en Blu-ray. Husk også at slå "dynamisk kontrast" og lignende fra i menuen, da disse systemer er bygget til at prøve at skjule fejlen.

Men det er ikke sikkert det er et problem. Desværre svinger det en del, så man kan være både heldig og uheldig mht. clouding / backlight bleeding, som det typisk kaldes.