Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af xprezz
Jeg bemærkede I butikken at der var en pauseskærm med et lg logo der flyttede rundt. Har ellers ikke hørt noget om IR men vi må se.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
De modeller vi testede havde ikke problemer, men jeg har efterfølgende set billeder fra folk der havde massive problemer med retention efter få minutter. Der er for få eksemplarer i omløb til at man kan danne sig et ordentlig billede af om det er enlige svaler eller om der er noget om snakken.
Af kennethbrdk
Grandahl skrev:
kennethbrdk skrev:IR er det noget flatpanels kan/vil teste når/hvis I får de nye OLED modeller til test. Må sige hvis det ikke er bedre end på mit VT50 så skal jeg ikke have OLED :(

Kik på forsiden under anmeldelser. Der er en anmeldelse af LG's Oled tv, kan godt afsløre at billedkvaliteten er højere end din VT50, selvom det osse er et godt tv
Jeg er klar over at det billedmæssigt er bedre, men det var i forhold til IR jeg var nysgerrig - det gider jeg ikke at bøvle med på mit næste tv, hvis jeg kan blive fri.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Og som jeg skrev, så fandt vi ikke problemer under testen. Vi tester naturligvis igen når vi får den nye model ind til test.
Af xprezz
Image Retention.

Det er burn-in's mindre hidsige lillebror
Af xprezz
vaktmestern skrev:Oled har ir som plasma desverre.

Har du et OLED tv?
Af xprezz
Så er TV'et afbestilt og den nye model er bestilt i stedet: http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-55ec930v

Der er godt nok en lille bue på det, men har lige stået og kigget fra begge sider og ikke noget der generer. Og 10k er også en slat penge, samt man får WEBOS interfacet med oveni.

Det kommer først start sept. men der skal jeg nok smide lidt billeder og erfaringer op.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
vaktmestern skrev:Oled med letterbar movies gir lett ir så ikke se en film over 60min uten pause står oxo i manual på oled tvr som advarsel.
Det står dog også i manualen til flere LCD-skærme. Men det lyder uheldigt med din model :-( Jeg oplevede slet ikke det samme på den vi testede. Jeg har sågar brugt OLED-skærme som computer monitors henover 10-timers arbejdsdage for at undersøge dette.

Jeg håber LG over en bred kam får fikset dette på gen-2.
Af xprezz
Det har ikke lykkes mig at finde en eneste anmeldelse der kan genskabe IR eller burn-in af nogen af. Eneste grumme eksempel er fra en display model i London, men under de forhold man har hørt om ville det også ske på andre teknologier.

Jeg har også set IR på LCD / LED så..

Derudover ser jeg ingen grund til at flere råber op omkring IR på denne tråd. Med mindre i selv har et OLED hjemme i stuen og har oplevet det så kan jeg ikke bruge det til noget. Værd i stedet glad på mine vegne over at jeg snart har noget nær det bedste man kan få af billedkvalitet :)
Af Wolfgang
xprezz skrev:Så er TV'et afbestilt og den nye model er bestilt i stedet: http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-55ec930v

Der er godt nok en lille bue på det, men har lige stået og kigget fra begge sider og ikke noget der generer. Og 10k er også en slat penge, samt man får WEBOS interfacet med oveni.

Det kommer først start sept. men der skal jeg nok smide lidt billeder og erfaringer op.
Jeg ville personligt gerne betale 10000kr ekstra for at få det fladet ud.
Kan dog godt forstå at webOS og måske mindre børnesygdomme trækker til fordel af den nye model.

Håber LG får lavet samme model i ubøjet version.
Af ShooterDK
Ja, for at se en film over 60 min. er jo meget unormalt! Jeg håber virkelig ikke at oled er plasma om igen, trods at det blev bedre, men ikke helt elimineret på plasma.
Af kennethbrdk
xprezz skrev:Det har ikke lykkes mig at finde en eneste anmeldelse der kan genskabe IR eller burn-in af nogen af. Eneste grumme eksempel er fra en display model i London, men under de forhold man har hørt om ville det også ske på andre teknologier.

Jeg har også set IR på LCD / LED så..

Derudover ser jeg ingen grund til at flere råber op omkring IR på denne tråd. Med mindre i selv har et OLED hjemme i stuen og har oplevet det så kan jeg ikke bruge det til noget. Værd i stedet glad på mine vegne over at jeg snart har noget nær det bedste man kan få af billedkvalitet :)
Min erfaring med anmeldelser er, at de ikke fanger de problemer - det så vi jo bedst med de seneste plasma modeller fra Panasonic. Det er bedre at vente på brugererfaringerne når de kommer ud i stuerne og der kan du jo så bidrage med dine erfaringer, så det ser vi frem til og go fornøjelse med tv'et :)