Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wrale
Hey!
Jeg er helt ny herinde, og har brug for lidt hjælp til køb af min næste skærm. Pt har jeg en 'gammel' sony LCD skærm som jeg egentlig synes er ganske udmærket. Jeg kunne dog godt tænke mig noget lidt større. Jeg har en 32" nu, og kunne godt tænke mig en 42". I den forbindelse har jeg kunne fornemme at sony w6 og w8 får meget ros herinde.
Jeg var i Bilka idag, og så at de havde en 42w706 på tilbud. Så vidt jeg kan forstå har den ikke 3d, hvilket jeg slet ikke skal bruge. Er der en grund til at denne skærm slet ikke bliver nævnt, eller er den af samme kvalitet som de to andre?
Jeg smider nogle gange min pc til skærmen og gamer vha controller, ser netflix, film og tv.
Håber i kan hjælpe :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Den primære forskel på hhv. W6, W7 og W8 er at 6 og 8 har de såkaldte VA-paneler, mens W7 har IPS panel. Fordelen ved VA-panelerne er en klart bedre kontrast, mens fordelen ved IPS er bredere betragtningsvinkler. Vi sætter kontrasten (og gengivelsen af sort / mørke toner) højest, så det er derfor vi primært anbefaler W6 og W8 :)
Af wrale
Ahh OK. Ja jeg har forstået at IPS paneler ikke har mange tilhængere herinde ☺
Jeg afventer til en w8 kommer på tilbud.
Takker
Af PBL
Funktionaliteten i W7 svarer vel til W6, gør den ikke? W8 har til gengæld 3D og sikkert også andet.
Af thg
wrale skrev:Ahh OK. Ja jeg har forstået at IPS paneler ikke har mange tilhængere herinde ☺
Jeg afventer til en w8 kommer på tilbud.
Takker

42W805B koster 4999 kr. i Bilka, så ved jeg ikke om du forventer det endnu billigere :)