11 jun 2007, 21:35
Jeg har i lang tid (siden Marts) siddet og ventet på at Sony W2000 på 40" faldt til en pris der lå indenfor de rammer jeg vil gi' for et nyt LCD Full HD TV. Jeg flytter d. 1 Juli og vil gi' mig et ordenligt fjernsyn til mig selv som "indflytter gave" og faldt så på Sony's W-bravia serie og ventede på at den faldt ned på en pris under 14000:
Sony W2000 40"
Nu en lille månede før jeg skal gøre indkøbet kommer min ven, som også ville købe Sony's W2000 40", hen til mig at siger at han har ombestemt sig og vil hellere have Samsungs nye M8 Samsung M8
Han siger at det er pga. M8's sorte farve er helt fantastisk sort og dens Glossy belæg giver en skarphed og en kontrast som er helt fantastisk (han er er stor fan er Glossy skærme)
Sony W2000 har derimod et problem, nemlig at der kan opstå skyer i meget mørke billeder.
Endvidere har M8'eren en optisk udgang og 3 HDMI 1.3 indgange til foreskel for W2000's 2 HDMI 1.3 indgange og kun en normal RCA lydudgang
Jeg har set W2000 i "aktion" og det er super lækkert - jeg har ikke selv set skyerne.
Jeg har ikke set m8 endnu men har tænkt mig at se det så snart jeg kan, og se om glossy belægningen gør billedet svært at se i lys (hvilket ofte er Glossy-beklædte skærmes problem).
For at opsummere (eller til dem der ikke gider at læse alt det overstående):
Jeg skal vælge mellem
Sony's W2000 40" HD LCD TV
eller
Samsungs M8 40" HD LCD TV
De pro og cons for TV'ene jeg kan se i forhold til hinanden (indtil jeg selv ser dem begge i aktion - igen..) er;
W2000:
Pro's:
Bravia engine = Vidunderlige farver
Ingen genskind fra Glossy skærm*****
Større synsvinkel (20 grader mere en M8)
Sony = kvalitets sikring**
Con's:
"Skydannelse" ved mørke billeder***
Mindre god kontrast (har ikke Glossy skærm)*****
Ingen optisk lydudgang*
1 mindre HDMI indgang*
Gammel generation (er dog en Pro med hensyn til prisen)
M8
Pro's:
Kontrast forhold er utrolige
optisk lydudgang*
3 HDMI indgang*
Ingen skydannelse?***
Ny "generation"
Con's:
Dårlige farver ved bredere synsvinkel
Mulig genskind for Glossy skærm?*****
Ikke Bravia engine****
* har en mindre betydning for mig da den opkobling jeg regner med at have på mit fjernsyn er:
PC: DVI->HDMI->TV + Koaksial->Lyd
PS3: HDMI->TV + Optisk->Lyd
Wii: Component kabel m. lyd til TV
Evt. VHS, DVD etc. til SCART
**Sony sikre kvalitet, men Samsung er også et mærke at stole på - og jeg har ikke lyst til at betale ekstra pga. mærket (kun for kvalitets sikringen)
*** Har ikke selv set skydannelse, og ved ikke om M8 også kan danne skyer (det er nyere så derfor har man ikke hørt ligeså meget om det).
****Samsung har dog sin egen engine som eftersigende også skulle være rimelig god - har dog ikke set den.
***** Genskind er en rimelig vigtig sag for mig, da jeg godt kan li' lys, og vil nok ikke få mulighed for at mørkelægge hele stuen - som vender mod sydvest på 2. sal og er derfor rimelig lys.
Håber virkelig at I kan hjælpe mig i min beslutning, da det er det største køb jeg kommer til at gøre i lang tid, og vil meget gerne købe det "rigtige".
Og tak til alle dem der har gidet at læse igennem alt det her bare for at hjælpe en stakkels fyr som mig! (*Praise*)
Sony W2000 40"
Nu en lille månede før jeg skal gøre indkøbet kommer min ven, som også ville købe Sony's W2000 40", hen til mig at siger at han har ombestemt sig og vil hellere have Samsungs nye M8 Samsung M8
Han siger at det er pga. M8's sorte farve er helt fantastisk sort og dens Glossy belæg giver en skarphed og en kontrast som er helt fantastisk (han er er stor fan er Glossy skærme)
Sony W2000 har derimod et problem, nemlig at der kan opstå skyer i meget mørke billeder.
Endvidere har M8'eren en optisk udgang og 3 HDMI 1.3 indgange til foreskel for W2000's 2 HDMI 1.3 indgange og kun en normal RCA lydudgang
Jeg har set W2000 i "aktion" og det er super lækkert - jeg har ikke selv set skyerne.
Jeg har ikke set m8 endnu men har tænkt mig at se det så snart jeg kan, og se om glossy belægningen gør billedet svært at se i lys (hvilket ofte er Glossy-beklædte skærmes problem).
For at opsummere (eller til dem der ikke gider at læse alt det overstående):
Jeg skal vælge mellem
Sony's W2000 40" HD LCD TV
eller
Samsungs M8 40" HD LCD TV
De pro og cons for TV'ene jeg kan se i forhold til hinanden (indtil jeg selv ser dem begge i aktion - igen..) er;
W2000:
Pro's:
Bravia engine = Vidunderlige farver
Ingen genskind fra Glossy skærm*****
Større synsvinkel (20 grader mere en M8)
Sony = kvalitets sikring**
Con's:
"Skydannelse" ved mørke billeder***
Mindre god kontrast (har ikke Glossy skærm)*****
Ingen optisk lydudgang*
1 mindre HDMI indgang*
Gammel generation (er dog en Pro med hensyn til prisen)
M8
Pro's:
Kontrast forhold er utrolige
optisk lydudgang*
3 HDMI indgang*
Ingen skydannelse?***
Ny "generation"
Con's:
Dårlige farver ved bredere synsvinkel
Mulig genskind for Glossy skærm?*****
Ikke Bravia engine****
* har en mindre betydning for mig da den opkobling jeg regner med at have på mit fjernsyn er:
PC: DVI->HDMI->TV + Koaksial->Lyd
PS3: HDMI->TV + Optisk->Lyd
Wii: Component kabel m. lyd til TV
Evt. VHS, DVD etc. til SCART
**Sony sikre kvalitet, men Samsung er også et mærke at stole på - og jeg har ikke lyst til at betale ekstra pga. mærket (kun for kvalitets sikringen)
*** Har ikke selv set skydannelse, og ved ikke om M8 også kan danne skyer (det er nyere så derfor har man ikke hørt ligeså meget om det).
****Samsung har dog sin egen engine som eftersigende også skulle være rimelig god - har dog ikke set den.
***** Genskind er en rimelig vigtig sag for mig, da jeg godt kan li' lys, og vil nok ikke få mulighed for at mørkelægge hele stuen - som vender mod sydvest på 2. sal og er derfor rimelig lys.
Håber virkelig at I kan hjælpe mig i min beslutning, da det er det største køb jeg kommer til at gøre i lang tid, og vil meget gerne købe det "rigtige".
Og tak til alle dem der har gidet at læse igennem alt det her bare for at hjælpe en stakkels fyr som mig! (*Praise*)