Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Mine forældre har lige købt et Samsung UE46H7005, og jeg forstår ikke, hvordan sortering af kanaler i favortlisten fungerer på dette tv.

Når man har oprettet en favoritliste (Menu > Udsendelse > Rediger fav.) har man mulighed for at redigere rækkefølgen på kanalerne i favoritlisten (> Rediger rækkef.). Denne rækkefølge afspejles dog hverken i kanallisten eller EPGen. Sortering i disse kan umiddelbart kun foregå efter kanalnummer eller navn.

Jeg kan redigere både kanalnummer og navn, men det virker fuldstændig vanvittigt at skulle gøre det på denne måde. Hvilken glæde har man af at kunne sortere en favoritliste, hvis ændringerne ikke slår igennem andre steder i systemet?

Nogle der har samme tv (eller andet nyt Samsung) og kan fortælle mig, hvad jeg evt. gør galt?
Jeg springer lige lidt med her, da jeg overvejer at købe et H8005 tv, men vil ikke købe det hvis man ikke kan kanalsortere.

Har en Samsung fra 2011 derhjemme hvor det endnu ikke lykkedes at kanalsortere på, det er til at blive vandvittig af. Alle andre tv end Samsung jeg har prøvet tager det 5 min.

Måske Rasmus har prøvet det under hans gennemgribende test, selvom han ikke skriver om det i anmeldelsen.
orm08 skrev:Der er en indstilling i menu, hvor du kan sætte "Rediger kanaler" til "Ja"

Så kan du flytte rundt på kanaler, og også slette kanaler.
Det er jo den mulighed, jeg selv beskriver i mit indlæg, men det er da vanvid, at man skal redigere lige knap 200 tv-kanaler + det løse i radiokanaler, fremfor at sortere en favoritliste på 30-40 kanaler.

Og når nu tv'et giver mulighed for at sortere favoritlisten, er det da endnu mere vanvittigt, at sorteringen ikke afspejles i hverken kanallisten eller EPGen.
cybamerc skrev:
orm08 skrev:Der er en indstilling i menu, hvor du kan sætte "Rediger kanaler" til "Ja"

Så kan du flytte rundt på kanaler, og også slette kanaler.
Det er jo den mulighed, jeg selv beskriver i mit indlæg, men det er da vanvid, at man skal redigere lige knap 200 tv-kanaler + det løse i radiokanaler, fremfor at sortere en favoritliste på 30-40 kanaler.

Og når nu tv'et giver mulighed for at sortere favoritlisten, er det da endnu mere vanvittigt, at sorteringen ikke afspejles i hverken kanallisten eller EPGen.
Kan godt se at jeg skrev at man så kan redigere kanaler, man kan skifte nummer og dermed sortere kanalerne, og det slår også igennem på guiden.

Jeg bruger: Menu / udsendelse / rediger kanal

Så kan man vælge skift nummer på kanal ved at markere den og trykke på den røde knap på remoten og så flytte den til den position man ønsker kanalen - de to kanaler bytter så plads.

Samsung er ikke super til at lave bruger interface, det er lidt kringlet, men det virker :)

Jeg har et 55F8005 2013 tv, mener det er samme fremgangsmåde på 2014 tv.
Grandahl skrev:Fik du kanalsorteringen til at virke?
Jeg har ikke prøvet at redigere kanallisten direkte endnu, da jeg har en dialog kørende med Samsung. De har prøvet at sortere favoritlisten på en "H-model", hvor det havde virkning på visningen i kanallisten. De kører dog via DVB-T, mens mine forældre er på YouSee (DVB-C).

Jeg skal nok opdatere tråden, når/hvis der kommer en afklaring.
Samsungs support bad mig nulstille tv'et, hvilket åbenbart fjerner tidligere softwareversioner fra tv'et, så de ikke kan konflikte med den nuværende. Det løste i hvert fald problemet, og sorteringen af favoritlisten slår nu igennem i både kanallisten og EPG'en, som man kunne forvente.

Så du kan roligt købe et H8005, Grandahl.
cybamerc skrev:Samsungs support bad mig nulstille tv'et, hvilket åbenbart fjerner tidligere softwareversioner fra tv'et, så de ikke kan konflikte med den nuværende. Det løste i hvert fald problemet, og sorteringen af favoritlisten slår nu igennem i både kanallisten og EPG'en, som man kunne forvente.

Så du kan roligt købe et H8005, Grandahl.
Super du gad at følge op på det her cybamerc.

Hvis det kun havde været i kanallisten man kunne lave en sortering, var tv'et ikke kommet i betragtning, da det altid er epg'en der bruges herhjemme.