Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af edinger
BLACKBIRD skrev:kan se at her kører det som det plejer ingen svar på det som man spørger om kun en masse ligegyldig info svar nu på spørgsmålene.
Der spørges: "Hvad mener I?"

Og det bliver der så svaret på.

For min egen del skal jeg da gerne beklage, at jeg så spædede til med "en masse ligegyldig information" om, hvilken vildfarelse trådstarter var ude i samt hvilke skærme som det på et informeret grundlag ville være fornuftigt at vælge i relation til de oplyste krav.

Den slags hører selvfølgelig ingen steder hjemme... O_O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
BLACKBIRD skrev:Hej Rasmus hvor har du info om tvet fra jeg kan kun finde det på philips uk hjemmeside og der står at den understøtter uhd på hdmi portene men der står ikke hvad hdmi portene hedder om det er hdmi 2.0 eller mindre
UHD kan jo køre ved forskellige frekvenser og hvis det ikke er en HDMI 2.0 port, så kan det maks blive ved 30 Hz.

Vi har info fra producentens eget pressemateriale, som vi får tilsendt direkte.
Af BLACKBIRD
ja var lige inde på deres engelske side og samligne med en størremodel for ellers skriver de ikke noget om hdmi 1,4 eller større men er det ikke mærkeligt at bilka parallel importerer et tv (den står jo ikke på dk hjemmeside)og det er også en noget andet pris der står på den engelske hjemmeside 10000£......... og til edinger det er ligesom den gang med lcd og plasma der var det kun plasma der duede men se nu :D og det var ikke for at jokke på nogle det er fint med indput fra nogle der ved noget men man sidder jo der på spring for at købe et nyt billigt tv så vil man jo godt have svar på om det kan bruges for billigt er det
Af BLACKBIRD
nu melder der sig et nyt spørgsmål, kan den ikke vise 4k indhold når man bruger internet stikket og smarttv ( altså direkte rj45 stik i tv og så via smart tv kan den så vise 4k )
Brugeravatar
Af edinger
Du synes at misse pointen, Blackbird.

Nu hvor du selv bringer plasma-LCD-debatten op, drejer det sig -- ligesom dengang -- om at træffe en beslutning på så informeret et grundlag som muligt.

Og her er der altså nogle af os, som insisterer på at kvalificere debatten, uanset at det ofte kan forekomme at være en håbløs kamp.
Brugeravatar
Af edinger
@Blackbird:

DU læser tydeligvis ikke, hvad JEG skriver. Eller også forstår du det bare ikke.

Så lad os stoppe her, inden der går for meget trolling i den.
Af BLACKBIRD
nu melder der sig et nyt spørgsmål, kan den ikke vise 4k indhold når man bruger internet stikket og smarttv ( altså direkte rj45 stik i tv og så via smart tv kan den så vise 4k ) sender den lige over på denne side da jeg syntes den er aktuel
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
BLACKBIRD skrev:nu melder der sig et nyt spørgsmål, kan den ikke vise 4k indhold når man bruger internet stikket og smarttv ( altså direkte rj45 stik i tv og så via smart tv kan den så vise 4k ) sender den lige over på denne side da jeg syntes den er aktuel
Altså Philips PUS6809? Nej, den kan hverken vise 4K via HDMI (da den ikke har HDMI 2.0) eller via internettet (da den mangler HEVC). Så linket som jeg smed i andet indlæg.

PUS6809 er reetl et 4K-tv, som ikke kan vise 4K.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
kfd skrev:Jeg har ikke meget forstand på det, jeg vil bare gerne have det bedste billede på min skærm.

Hvis i skulle købe en fladskræm i næste uge på minimum 55", hvilken ville i så købe? Det skal siges den fortrinsvis skal bruges sammen TDC Trio og en enkelt DVD i ny og næ.
Har du set vores liste med købsanbefalinger?
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738

Et 4K-tv giver dig ikke nødvendigvis bedre billedkvalitet - slet ikke på tv-kanaler, DVD osv. som jo ikke er i nærheden af 4K-opløsning.
Af khl1
Der er mange der er ret forvirret omkring U4K.

Så lad mig for god ordens skyld nævne at man ikke behøver HDMI 2.0 for at se U4K.

HDMI 1.4 kan godt klare U4K på de frekvenser der bruges til film.

Bare mit lille input til tråden.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
khl1 skrev:HDMI 1.4 kan godt klare U4K på de frekvenser der bruges til film.
Og hvad så med de frekvenser som bruges til tv-kanaler? Spil? Dokumentarer? Hjemmevideoer fra et kamera? PC-signaler? Ja, nærmest alt andet end film.

Man har ikke lavet film direkte med øje for 4K før, men det begynder man så småt på nu. Hobbitten var de første til at tage springet til 48fps, de næste Avatar går tilsyneladende til 60fps. Det er blot begyndelsen.

Men hvis man vil købe et 4K-tv, som udelukkende kan bruges til at se gamle film på, så skal man da være velkommen. HDMI 1.4 hører ikke til på et Ultra HD-tv...