Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kfd
Hej

Har netop fået næste uges Bilka-reklame ind af døren.

Denne skærm er på bud i næste uge til 6.999 kr.: http://www.bilka.dk/elektronik/tv-foto- ... us6809&pp=

Det er halv pris i forhold til normalprisen, og den falder inden for de fleste krav jeg har til en ny skærm.

Men hvad mener i, er det et godt tilbud og har nogen måske erfaringer med denne skræm?
Af midx04
Jeg har også set reklamen og overvejer det også, men du skriver Rasmus at det ikke kan vise ultrahd men er det ikke kun på det som sættes i hdmi porten
Brugeravatar
Af edinger
midx04 skrev:Den falder inden for de fleste krav jeg har til en ny skærm.
Undskyld at jeg lige leger djævlens advokat.

Men hvordan kan du egentlig vide dét, når du ikke kender billedkvaliteten? Eller det er måske ikke så vigtigt for dig, når du køber skærm, hvis blot det ser godt ud på papiret? Hvad det i øvrigt heller ikke gør, som illustreret af Rasmus.

Skal du have 55-tommer (i ordentlig kvalitet), bør du fra upper mid-range hylden vælge Sony W828, Panasonic AS640-AS650 eller Samsung H64XX-65XX-67XX.
Brugeravatar
Af edinger
midx04 skrev:edinger det har jeg ikke skrevet tjek hvem der har skrevet det
Sorry, der var en bannerreklame, som drillede mig.

Vi prøver igen...
kfd skrev:Den falder inden for de fleste krav jeg har til en ny skærm.
Undskyld at jeg lige leger djævlens advokat.

Men hvordan kan du egentlig vide dét, når du ikke kender billedkvaliteten? Eller det er måske ikke så vigtigt for dig, når du køber skærm, hvis blot det ser godt ud på papiret? Hvad det i øvrigt heller ikke gør, som illustreret af Rasmus.

Skal du have 55-tommer (i ordentlig kvalitet), bør du fra upper mid-range hylden vælge Sony W828, Panasonic AS640-AS650 eller Samsung H64XX-65XX-67XX.
Brugeravatar
Af edinger
midx04 skrev:hvad med LG LED-TV 55LB671V er det ikke midrange tv ??
Det kunne det godt se ud til. Men da det -- så vidt vides -- ikke er testet nogen steder, er kvaliteten ukendt. Modsat førnævnte skærme fra Sony, Panasonic og Samsung.

Hvis du gerne vil have LG og deres webOS, får LG LB730V fine ord med på vejen af AVForums.
Af kfd
Jeg har ikke meget forstand på det, jeg vil bare gerne have det bedste billede på min skærm.

Hvis i skulle købe en fladskræm i næste uge på minimum 55", hvilken ville i så købe? Det skal siges den fortrinsvis skal bruges sammen TDC Trio og en enkelt DVD i ny og næ.
Brugeravatar
Af edinger
kfd skrev:Hvis i skulle købe en fladskræm i næste uge på minimum 55", hvilken ville i så købe? Det skal siges den fortrinsvis skal bruges sammen TDC Trio og en enkelt DVD i ny og næ.
Én af følgende, som er nævnt her i tråden samt i mindst en håndfuld lignende tråde gennem den seneste uge:

Sony W828, Panasonic AS640-AS650, Samsung H64XX, H65XX, H67XX... og en joker, LG LB730V.
Af BLACKBIRD
kan se at her kører det som det plejer, ingen svar på det som man spørger om, kun en masse ligegyldig info. svar nu på spørgsmålene. manglede lige nogle kommaer sry.
Senest rettet af BLACKBIRD 09 aug 2014, 19:41, rettet i alt 2 gange.
Af BLACKBIRD
Hej Rasmus hvor har du info om tvet fra jeg kan kun finde det på philips uk hjemmeside og der står at den understøtter uhd på hdmi portene men der står ikke hvad hdmi portene hedder om det er hdmi 2.0 eller mindre