Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af troopa85
AS650 bruger jo et IPS panel og ikke VA panel, så der er selvfølgeligt en forskel. Og det kan eks læses her. Det har fint sort niveau for en IPS skærm men der er bare ret stor forskel.

http://www.avforums.com/review/panasoni ... view.10514

"By virtue of its panel type, the AS650 is blessed with only pedestrian contrast performance. In actual fact, for an IPS, it’s pretty good with an average black level of 0.15cd/m2, taken from a chequerboard pattern. That’s without the dimming system engaged (labelled Adaptive Backlight Control) and with it on, it comes down to close to 0.14. That’s not great, either, but ‘ABC’ does help with all/near all black screens without being overly impactful on details in the dark areas. Yes, it definitely will mask some picture elements in the shadows and you will get the odd quick and sudden flash when scenes transition from very bright to dark but it’s just about worth using, on balance. In doing so, we got an ANSI contrast figure of 787:1 which is definitely not going to set the videophiles’ pulse racing but its serviceable in bright(ish) viewing environments"
Brugeravatar
Af edinger
troopa85 skrev:...at AS 650 bliver fremhævet for sit sort niveau er jo helt væk, når alle reviews og tests har vist det stik modsatte.
Det var netop det, der var det morsomme. Men det fangede du nok 8)
Af FDP
Godt så :)

men noget andet som falder mig i øjnene her
"Med et godt signal brillerer Panasonic med et sortniveau, der er eminent for et LED-panel."

Hvordan får man et bedre sortniveau, hvis man har et bedre signal, det er vel TVét der sætter "grænsen" for hvilket sort niveau man kan opnå !!
Af Ole jakobsen
Hej

Tror jeg er kommet frem til et valg mellem disse 3 (måske)

Samsung UE55H6505 til 9999kr
Philips 55PFS6609 til 8999kr
LG 55LA965W til 10997kr

Så er det bare lige hvad jeg skal vælge

Skal op at hænge
Bruge enten viaplay eller netflix
Bruge boxer
Lidt internet brug

Kan de listes op i 1. 2. Og 3. Valg
Eller er der andre valg i samme prisklasse?
På forhånd tak for jeres ekspertise
Brugeravatar
Af edinger
@Ole jakobsen:

Pris-kvalitetsforholdet i Samsungs 6-serie har altid været ret fornuftigt. Således også i år, hvor testsiderne fortrinsvis har lovord tilovers for modellerne H64XX, H65XX og H67XX.

Samsung H6505 ligger derfor lige i smørhullet med sit VA-panel og et billede, hvor meget få egentlig vil forlange mere.
Af michaeldk
edinger skrev:
troopa85 skrev:...at AS 650 bliver fremhævet for sit sort niveau er jo helt væk, når alle reviews og tests har vist det stik modsatte.
Det var netop det, der var det morsomme. Men det fangede du nok 8)
Jeg gjorde ikke - men jeg har jo også skærmen hængende på væggen ;)
Brugeravatar
Af edinger
@michaeldk:

Alting skal ses i de rette proportioner.

AS650 er en glimrende skærm. Og en skærm, jeg sagens selv kunne finde på at købe. For det er jo ikke sådan -- som man undertiden kan få indtryk af, når tingene bliver tegnet lige lovlig sort/hvidt op -- at sortniveauet er direkte rædderligt.

Det er blot et faktum, at IPS-paneler netop hvad angår sortniveau, notorisk halter et stykke efter deres VA-modstykker. Derfor har det naturligvis komikkens skær, når en skærm med netop IPS-panel bliver fremhævet for sit sortniveau på bekostning af en skærm med VA-panel.
Af michaeldk
Ole jakobsen skrev:Skal man så vælge Samsung 6505 eller 6275xxe?
Har du set bare én af dem IRL ? ....
Brugeravatar
Af edinger
Hvad havde du forventet at blive klogere på?

Klogere bliver man af at læse tests på nettet. I en butik bliver man i bedste fald forvirret, i værste fald vildledt.
Af Bent odense
edinger skrev:Hvad havde du forventet at blive klogere på?

Klogere bliver man af at læse tests på nettet. I en butik bliver man i bedste fald forvirret, i værste fald vildledt.
Og nu kommer der en super Expert-kæde med den tidlige direktør fra Elgiganten på tronen "som lovede højt og helligt" på lands dækkene tv i aftes at give en "super teknisk hjælp" til de kunder der vil købe elektronik. ;)
Af Ole jakobsen
Klogere på hvad jeg skulle vælge

Men tror nu nok Samsung tiltaler mig mest.
Med der er jo også lidt modeller at vælge imellem Bla 6275, 6905 eller den lidt dyrere H7005