Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ole jakobsen
Hej alle

Jeg overvejer nyt tv og har kigget på følgende:
Panasonic 55" TX55AS650E til 7999kr i Elgiganten

Philips 55" UHD 55PUS7809 til 9999kr i elgiganten

Hvad siger i til disse 2?
Har i andre tv i tankerne til Max 10000kr

Vi sidder 4 meter fra tv passer det nogenlunde med et 55"

På forhånd tak

Ole J
Af michaeldk
Ole jakobsen skrev:Hej alle

Jeg overvejer nyt tv og har kigget på følgende:
Panasonic 55" TX55AS650E til 7999kr i Elgiganten

Philips 55" UHD 55PUS7809 til 9999kr i elgiganten

Hvad siger i til disse 2?
Har i andre tv i tankerne til Max 10000kr

Vi sidder 4 meter fra tv passer det nogenlunde med et 55"

På forhånd tak

Ole J
Jeg har netop erhvervet mig 50" udgaven af AS650 - og er ganske godt tilfreds med kvaliteten ... Jeg sidder 2m fra, og det er lige knap med 50" - så måske at du skal op på 60?
Af troopa85
@Ole, tag evt et kig her også

http://www.bilka.dk/elektronik/tv-foto- ... 3dw805&pp=

Super pris. Ellers bliver as650 diskuteret i nogen af de sidste indlæg i det link jeg har henvist til.

Som du også kan læse der ville jeg anbefale AS640 over AS650 da de bruger hver sin panel type, og i forhold til billedekvaliteten vil AS640 være en god del bedre.
Af troopa85
Jo det kan bare ikke hænge tæt op af væggen som andre fladskærms TV.

Sonys 2014 TV understøtter ikke vesa ophæng men man kan istedet bruge TVets fod som vægbeslag, det betyder dog også at det vil hænge noget længere fra væggen end andre TV.

Man kan også købe en vesa adapter så der kan bruges vesa ophæng, men igen grundet TVets udformning bagpå vil det ikke kunne hænge helt tæt op af væggen.
Af Bent odense
Ole jakobsen skrev:Ved du hvor meget det fylder fra vægen hvis det hænger på foden
Ca 8-9 cm men der er også en ekstern strømforsyning der mest minder om en murersten der kan komme i vejen,som man kan købe en holder til.

Har selv 50W828B på en tv bænk som tv'et mest egner sig til. :)
Af Ole jakobsen
Tak for svarene alle sammen

Nu har jeg kigget lidt på Bilkas hjemmeside og der er også nogle stykker i 55 tommer til omkring de 10000kr bla Samsung, Phillips og LG.
Må indrømme at jeg har svært ved at vælge!!!

Sony tv lyder godt men mit tv Skal altså op at hænge på vægen.
Brugeravatar
Af edinger
Som en kuriøsitet kan nævnes, at Jyllands-Posten kårer Pana AS650 til vinder i en test foran bl.a. Sony W8.

Og som om det ikke var iøjnefaldende nok i sig selv, får skærmen, som jo er med IPS-panel, tilmed følgende ord med på vejen:

"Med et godt signal brillerer Panasonic med et sortniveau, der er eminent for et LED-panel."

Eminent ligefrem?

Man må næsten spørge sig selv, hvilket udstyr dette testpanel har anvendt til at nå frem til så opsigtsvækkende et resultat.

Ellers er det bare alle andre medier, der tager fejl. Det kan selvfølgelig også være.

Eller noget...
Af troopa85
Sikkert en test med standard indstillinger uden kalibrering eller nogen form for målinger, giver jeg absolut intet for.

Desuden mangler der jo også eks AS 640, TV fra Samsung mv, og at AS 650 bliver fremhævet for sit sort niveau er jo helt væk, når alle reviews og tests har vist det stik modsatte.
Af FDP
Hmm, skal ikke kloge mig for vildt her med TV, men hvis man læser denne sides test af AS640 som er i 600 serien der skulle have VA panel. så er sortniveau nok ikke helt tosset.

Har tilladt mig at lave en copy/paste fra testen som er Flatpanels egen.

Efter kalibrering målte vi sortniveauet til 0,03 cd/m2, hvilket er vildt imponerende fra et tv i denne prisklasse. Det er bedre end på f.eks. Samsungs buede high-end LED-modeller, som også er baserede på VA-paneler. Det kan også meget vel være det bedste sortniveauet vi har set fra et kant-LED baseret LCD-tv.

Så mon ikke 650, ikke er voldsomt anderledes.

Flemming