Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nileg
Hej flatpanels

Gå og overvejer om jeg skal købe samsung 48h8005 som bilka har til 7.999, men jeg kan ikke helt finde ud af, hvor stort et problem der er med betragtningsvinkling/forvrængede linjer hvis man ikke sidder i midten.

I skriver i jeres test af 55h8005, at 'på et 55-tommer tv kan kun en eller to personer klemmes ind i denne optimale position'. Hvordan vil det så være på et 48".

Har også kig på sony 50w828 og samsung 46h7, vil I mene de er et bedre valg i forhold til et buede tv.

Hilsen Niels
Af troopa85
Hvor langt fra TVet sidder du?

Men det er klart at der vil være endnu mere snæver optimal position på et mindre TV, igen også afhængigt af hvor langt man sidder fra det. Personligt efter at have set buede TV an flere steder er det ihvertfald ikke noget for mig, ville hvis jeg var dig tage en tur til elgiganten eller lign og se om det er noget for dig.

Alternativt er 55w805b på tilbud til 6000kr i bilka hvilket slår mig som en meget god pris. Minus ved dette TV er dårlig 3d (halveret opløsning og crosstalk problemer), halv langsomt smarttv og at det ikke kan hænge fladt ind mod væggen grundet designet bag på, samt at det nok heller ikke er helt ligeså stærkt på motion fronten som h8005.

Hvis de ting ikke er et problem for dig så er det et super godt TV til prisen med rigtig god billedekvalitet.

http://www.bilka.dk/elektronik/tv-foto- ... 3dw805&pp=

Det er altså ikke helt oppe på niveau med h8005 men har en 2d billedekvalitet der ikke er så langt fra og så er det jo prissat yderst fornuftigt.

Endnu et alternativ hvis 55" er for stort er AS640 som også er testest yderst godt og har en fornuftig pris.

http://www.pricerunner.dk/pl/2-2967656/ ... ign-Priser

Igen som w8 tilhører det den øvre del af mellemklassen modtsat h8005 som er topend full hd, men et rigtigt godt TV som i øvrigt ikke har de samme problemer i forhold til 3d og vægophæng som w8 har, udover det ligger de ret tæt, men w8 er lidt bedre prissat men har som sagt også lidt flere minusser.
Jeg sidder ca. 2,7m fra mit tv lige nu. Ja, det er også derfor jeg har mine bekymringer omkring buede tv. At jo mindre skærmen bliver jo snæver bliver den optimal position også. Jeg må nok en tur ud i byen og kigge.

Ja umiddelbart var sony w8 også mit første valg. Hvad betyder det at w805 har only dejudder, but no de-blur function og 815 har dejudder + de-blur function? Ellers er der vel ikke den stor forskel på dem udover w805 har Motion Flow 400Hz og w815 har 800Hz.

Og umiddelbart vil jeg ikke rigtigt kommer til at bruge 3D, tv'et skal bruges til film og spil.

Jeg må lige læse de forskellige test af AS640 igennem og se hvad de skriver.
spørger lige lidt med på denne tråd da jeg også overvejer denne model, da det for familien er vigtig med twin tuner så der kan optages.

Vi har et andet samsung tv derhjemme fra 2010, denne har vi ikke kunne lave kanalsortering på, hvilket har været til stor irritation. Alle de andre tv vi har haft har man kunne lave kanalsortering på 5 min.

Kan man det med denne model, nogen der har erfaring med det?