Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af seztor
Hey

Mit panasonic 42 fra 2010 er begyndt at være trælks. Slukker af sig i tide og utide.
Så jeg er på jagt efter et nyt et. Jeg var i elgiganten idag og så det her:
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -55pus7809 >>> det er på tilbud til 10k

Men er det godt nok? Tænkte jeg gerne vil have 4k med så man har det.
55 ligger mit ønske på.
Hva siger i? Er der andre tv som er bedre?
Pris leje omkring de 10k+ en lille smule er ok

Vh Rene
Af troopa85
Se evt her

http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... vs-samsung

Derudover er TV jeg kan anbefale som mere eller mindre kan fås i det prisleje:

Sony W7b (2014 model)
Sony W8b (2014 model)
Panasonic AS600 og As640 (2014 model)
Samsung F7005 og F8005 (2013 model)
Samsung H7005 (2014 model)

Hvis du kan finde dem til samme pris vil jeg mene at Samsungs modeller er bedst overall, da de andre har lidt forskellige shortcomings, så som dårligere smart tv, 3d osv, og måske lige et hak efter på billedekvaliteten, og og i forhold til sony ikke særligt velegnet til vægophæng.

Men det er generelt rigtigt gode TV til prisen, specielt Sonys TV er ofte på tilbud til rigtigt gode priser.

Vil sige at F7005 i 55" har været nede i 10.000kr men forhandleren nu har udsolgt, så ville prøve at handle det ned i den pris hvis du kan finde det.
H7005 er lidt dyrere men kan måske med lidt held findes til nede omrking 12.000 (billede mæssigt samme som f7005 men med nyere smart-tv del)
Senest rettet af troopa85 05 aug 2014, 17:37, rettet i alt 1 gang.
Af seztor
Samsung H7005
Det ser rimelig ok ud må man sige.

Hvad har du selv?
Men synes du osse jeg skal holde mig fra de billige 4k tv som i det link du sendte?
Af troopa85
seztor skrev:Samsung H7005
Det ser rimelig ok ud må man sige.

Hvad har du selv?
Men synes du osse jeg skal holde mig fra de billige 4k tv som i det link du sendte?
Eftersom det også er mig der skrev på recordere.dk så ja :)
Af seztor
Ohh ja der smuttede navnet sku :)
Hva har du selv af tv :)?
Af seztor
er hellere ikke til buede tv :)
Men umiddelbart ser Samsung H7005 meget fin ud. Det var en opdatering af det du har?
Af troopa85
seztor skrev:er hellere ikke til buede tv :)
Men umiddelbart ser Samsung H7005 meget fin ud. Det var en opdatering af det du har?
Ja det er vidst konsensus at 2013 og 2014 modellerne stort set er identisk på billedekvaliteten, så det er primært smart-tv delen der er blevet opdateret.

Det gode ved Samsungs TV er også at der sidder et såkaldt "evolution kit" bag på topmodellerne, og når der så kommer nye smart-tv platforme eks om et par år, så kan man bare købe et nyt evolution kit til ca 1500kr og skifte det ud så får man den helt nye smart tv del/features mv.

Eks ville jeg kunne købe samme evolution kit som sidder på H7005 og få samme smart-tv del på mit F7005.
Af seztor
lyder rigtigt fedt :)
Det vil jeg kigge nærmere på :)
Har du nogen ide om de nye panasonic tv er ok? Har altid været lidt en tilhænger af det mærke, men før eller siden skifter man somregl til et andet mærke for at prøve noget nyt.
Af troopa85
De nye Panasonic TV skulle være ret gode. Mellem klassen AS 600 og AS640 har fået rigtigt gode anmeldelser (ikke AS650 som bruger et andet panel)

Deres topmodeller som er tilsvarende H7005 mv er dog ret dyre, hvorfor jeg kun finder Panasonic interessant hvis budgettet er under 10.000 (eller hvis man er villig til at betale ekstra forhold til eks samsung for deres topmodeller) lidt det samme gør sig også gældende for Sonys W7 og W8, ville ikke vælge nogen af dem over H7005. Men alle er super gode mellem klasse tv med billedekvalitet der nærmer sig topmodellerne og det er altså til en del mindre penge, men tilgengæld har de som sagt også nogen minusser i forhold til 3d, smart tv del, hurtighed i menuerne, motion (for de lavere modeller) i forhold til eks H7005.

Det er ihvertfald hvad jeg har kunne udlede efter at have læst utal af tests og bruger anmeldelser.
Brugeravatar
Af edinger
Jeg er egentlig ikke voldsomt uenig med troopa85. Dog har jeg det personligt sådan, at jeg vurderer, at der er mere "gods" i Sony end Samsung. Derfor villle jeg, i modsætning til troopa85, til hver en tid vælge W8 frem for H7005.

Men det er selvfølgelig min helt subjektive vurdering, som som der (måske) ikke er helt dækning for i empirien.
Af troopa85
edinger skrev:Jeg er egentlig ikke voldsomt uenig med troopa85. Dog har jeg det personligt sådan, at jeg vurderer, at der er mere "gods" i Sony end Samsung. Derfor villle jeg, i modsætning til troopa85, til hver en tid vælge W8 frem for H7005.

Men det er selvfølgelig min helt subjektive vurdering, som som der (måske) ikke er helt dækning for i empirien.
Sonys W8 er også et rigtigt godt TV, kan bare ikke komme i tanke om andet end input lag hvor det er bedre end H7005. Det har langt dårligere 3d (halveret opløsning og crosstalk problemer), design mæssigt ringere (kan ikke hænge flat ind til væggen, bruger ikke vesa standard), Sonys smart TV del er dårligere og kører langsommere mv.

Men det hele kommer jo også an på prisen og Sonys W8 kan også findes til en lavere pris end H7005, men stod jeg med valget uden at medregne prisen ville jeg til hver en tid foretrække H7005.

Problemet ved Panasonics og Sonys tilsvarende top modeller (as800 w9 mv) er i øvrigt også at de bruger IPS paneler kontra VA paneler der findes i alle samsungs modeller samt mellem klassen hos panasonic og sony, hvorfor Samsung for mig sidder solidt på tronen som bedste full HD tv pt (pris ikke medregnet), men har nok Sonys modeller (w6,w7 og w8) som bedste "bang for the buck" TV pt såfremt 3d, væg ophæng mv ikke er vigtigt, ellers falder det nok over til fordel for AS640.