Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Toppos
Sidder i dag med et Philips 37" PF9830 (mener jeg det hedder). Har været glad for det (og Philips generelt), men det er modent for udskiftning.

Ønsker:
Kan godt lide det stort - så 55" er nok der jeg vil ende.

Plasma er ikke ønsket (uagtet fordele/ulemper)

Smart TV er et must (er blevet forfalden til Netflix o.lign.)

Buet TV er udelukket - bliver bims at se på skæve linjer når jeg ikke sidder lige foran.

Det må godt se godt ud (tynd ramme især).

Lyden; tjae, tror nok jeg vil nøjes med den lyd TVet giver - alternativt en soundbar. Jeg har SS, men gider ikke længere alle de højtalere.

3D er ikke et must, men heller ikke noget jeg vil løbe udenom.

UHD; hmm; er usikker på om det er det værd. Jeg finder ikke meget UHD materiale (afspillere, streaming mm.) på markedet. Og alligevel er jeg lunken ved tanken om at Philips modellen godt nok giver HECV men "kun" i 30fps. (hvis jeg har forstået det korrekt)

Vi har i dag TV via bredbånd (mindste pakke da det er film fra netflix og DVD/BR der ses mest)

Der er Xbox i hjemmet.

Budgettet er ikke lagt endnu og fruen vil nok lægge veto - men omkring 10-12k. Fruen vil nok sige mindre og jeg højere.

Jeg havde overvejet samsung 55" 8005 modellen - men tænker at det er ved at være en "gammel" model.
Af Toppos
Ole_H skrev:Hej.

8005 kan du finde i F og H model.
F=2013
H=2014.
Så "gammel" ved jeg da ikke om man kan sige.
Hvad med H7505?
Tjae F8005 er ikke at finde på elgiraffen eller hifipriser.

H8005 er buet.

H7505 er UHD (hvilket er fint nok) - men 20K får jeg næppe listet ud af budgetkontoen uden overhængende fare for skilsmisse.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
H7005 er en non-buet version af H8005. Den kunne måske bruges? Den er ikke på tilbud for tiden, så prisen er ironisk nok højere end H8005.
Af Toppos
Torben Rasmussen skrev:H7005 er en non-buet version af H8005. Den kunne måske bruges? Den er ikke på tilbud for tiden, så prisen er ironisk nok højere end H8005.
Hmmm.. beslutningen bliver...

..
..
..

jeg venter til senere; så får vi se hvad markedet har til den tid...
Af hulahop
Kigger selv på de samme modeller og den eneste forskel på de to modeller, bortset fra formen, er at H-modellen er "Evolution Kit Ready". Men hvor stor vægt tildeler i denne funktion?

og lige et spørgsmål til, hvilket vægophæng passer til et buede fjernsyn, er det et wire ophæng eller passer de fleste standard ophæng til buede fjernsyn?