Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af midx04
det skal bruges til det som dette ca kan , men er det på højde med Samsungs 6'er serie eller Sony 805 B eller mangler det nogle features.
det skal bare bruges til alm tv + film + 3D + Spil
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Samsung's 6-seriemodeller giver traditionelt en del for pengene. Det melder folk også om i år. Sony W8 synes vi her på redaktionen er et super tv, men det som tæller imod er den lidt spøjse vægmonteringsløsning og dårlig 3D (hvis du planlægger at bruge meget tid på det).

Philips 6609 har samme forcer som de to andre; god kontrast, men lidt svage betragtningsvinkler. Til gengæld fylder Philips ofte ret meget billedbehandling på, som gør billedet dårligere.

Hvis Smart TV delen og mediefunktionaliteten har betydning for dig, så vælg Samsung-skærmen ud af de tre.
Af midx04
hvor vigtigt er det om det er 200 pmr eller 400 pmr for der er forskel på prisen.
hvis man slog de kunstige hjælpe midler fra ville du stadig vælge Samsung ??
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Af de tre ville jeg selv vælge Sony, men det er fordi jeg ikke ville bruge 3D og fordi jeg generelt ikke synes de indbyggede Smart TV funktioner er gode. Her er f.eks. en Apple TV boks en bedre løsning - Chromecast hvis man kun ser Netflix og Viaplay.

Men samlet set, hvis 3D og Smart TV også har betydning for dig, så synes jeg Samsung'en er den bedste er de tre, ja.
Af midx04
Jeg havde kig på Sony fra start men efter en test herinde hvor man ikke kunne lide ophænget + en anden ting valgte jeg det fra.
Jeg har en WD live boks og chromecast og jeg overvejer netflix og reelt set bruger jeg ikke smart tv, men 3D havde det gamle tv og det kan undværes men er sjovt til andre lejligheder så det skal med.
Er det en bestemt model i 6'er serien du kan anbefale
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Billedkvaliteten er nærmest identisk på de fleste 6-modeller, så det handler primært om hvilke funktioner (og design på tv) du vil have med. Twin-tuner starter f.eks. fra H6505 og op.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
De forskellige PMR / CMR - og hvad de ellers hedder - systemer indeholder i dag tre ting: skærmens frekvens (f.eks. 50 eller 100 Hz), beregning af kunstige billeder (giver mere flydende billeder, men også unaturlige og tegneserieagtige effekter) og black frame insertion (korte sorte billeder imellem billeder, som fjerner slør).

Så vidt jeg husker er Samsung's CMR 400 lig med et 100 Hz panel, mens CMR 200 vist kan være både 100 og 50 Hz. Det har skiftet lidt fra generation til generation, så du må ikke hænge mig op på det præcise tal.

Twin-tuner gr at du kan optage en tv-kanal imens du ser en anden (dog kun hvis du har ukodede tv-kanaler, f.eks. YouSee's pakke, ikke bland-selv).

Alle Samsungs nye Smart TV kan tage DR's HbbTV. Det samme gælder Sony og Philips.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
CMR systemerne betyder ikke særlig meget i praksis. Det er mest marketing, og det system som tilføjer kunstige ekstra billeder bør alligevel blive slået fra. De fleste oplever effekten som generende. Så det bør ikke være det som afgør dig valg, synes jeg i hvert fald ikke.