Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nazzesjov
Hej til den rette

Jeg vil gerne vide hva folk har af meninger iht. Samsung LG og Panasonic

Man har ikke hørt meget om Panasonic men det man høre lyder umiddelbart godt.
Jeg har selv gået mest med LG i tankerne pga af den lille fjernebet. Men fungere det?
Samsung har jo den lidt større keybord men der et noget træls noget?

Jeg er lidt på bar bund og har længe sagt at jeg kun ville bruge 6-7.000kr på næste fjernsyn men når jeg kigger rammer jeg hurtigt 10 og 11.000kr.

Er det sidste penge givet godt ud?

Og er ultra hd det hele værd?

Links til godt billige fjernsynet er velkommen. ;-)

På forhånd tak
Brugeravatar
Af edinger
Du mangler ufattelig mange mellemregninger...

Såsom det væsentlige forhold, at der med undtagelse af Netflix' 4K-serier endnu ikke er noget UHD-indhold at fodre sin UHD-skærm med.

Herudover spørger du til mærker. Sådan kan man ikke stille det op. Det svarer til at spørge til mad: "Hvordan er det lige med mad? Er der noget, der kan anbefales?".

I det prisleje, hvor du befinder dig, har du frit valg mellem Sony W828, Samsung H7005 og Panasonic AS800.
Af Nazzesjov
edinger skrev:Du mangler ufattelig mange mellemregninger...

Såsom det væsentlige forhold, at der med undtagelse af Netflix' 4K-serier endnu ikke er noget UHD-indhold at fodre sin UHD-skærm med.

Herudover spørger du til mærker. Sådan kan man ikke stille det op. Det svarer til at spørge til mad: "Hvordan er det lige med mad? Er der noget, der kan anbefales?".

I det prisleje, hvor du befinder dig, har du frit valg mellem Sony W828, Samsung H7005 og Panasonic AS800.

Hej

Ja men det var egentlig fordi jeg havde skrevet en hel roman og så ville jeg finde et link og så var min roman slettet..

Men nu tænker jeg med UHD, at jeg jo skal have tv'et i 4-5 år og tænker om man er mere fremtidsikret?

Jeg købte i 2007 et NAD tv til 15000kr og jeg synes det er for meget for et fjernsyn pga af udviklingen..

Sad lige og kiggede lidt mere på siden her og der et Samsung der henvises til

http://www.pricerunner.dk/pl/2-2975723/ ... ign-Priser

Som jeg gerne vil høre om det opfylder noget det som h7005 kan. Tænker 6905 har UHD
Brugeravatar
Af edinger
Jeg vil påstå, at det bedste argument for at vælge UHD i dag er, at man partout vil være først med det første. Så er det jo op til den enkelte at vurdere det rationelle i det argument...

Mht. "fremtidssikring" kan du jo prøve at se på udvalget af HD-kanaler (i 720p) versus SD-kanaler. Og så kan du måske begynde at få en idé om, hvornår -- om nogensinde -- UHD slår fuldt igennem på broadcast-fronten. Det er nok ikke ligefrem i morgen.

Summasummarum:

I dagens tv-marked er pengene som hovedregel givet bedre ud til en Full HD-skærm end en UHD-ditto.

De førnævnte er alle fortræffelige valg. Men hvis du synes, at de er for dyre, kan du jo udvide paletten med Samsungs 6-serie, hvor bl.a. H6400, H6500 og H6700 får fine ord med på vejen. Det samme gør Sonys W7'er og -- om end i mindre grad -- Panasonics AS640'er og AS650'er.
Af Nazzesjov
As800. Synes jeg beløber sig til 16.000kr?
Brugeravatar
Af edinger
Nazzesjov skrev:As800. Synes jeg beløber sig til 16.000kr?
Ok. Jeg så forkert i linket til den LG-skærm, du smed op.

Så kan du jo overveje nogle af de andre forslag.
Af Nazzesjov
Synes bare man læser meget dårligt om Sony og specielt deres smart tv..
Af Nazzesjov
Men de er jo ikke fascineret af deres stik..

Puha det er svært at vælge kukkasse hehe
Brugeravatar
Af edinger
Nazzesjov skrev:Men de er jo ikke fascineret af deres stik..

Puha det er svært at vælge kukkasse hehe
Ingen skærme er perfekte. Kunsten består i at finde lige nøjagtig det kompromis mellem de forskellige parametre, som man bedst kan leve med.

W828 er fremragende på billedsiden, men måske knap så gennemtænkt monteringsmæssigt. Her er Panasonic måske bedre, men har så til gengæld (indtil det eventuelt bliver fixet via en softwareopdatering) problemer med 50 Hz bug'en.

Ingen sagde, at det skulle være nemt.
Af Nazzesjov
Nu er jeg kommet at få et tilbud på denne
http://www.wupti.com/produkter/tv-og-hi ... -ue48h6705

Skal gi 5500kr for den.. Dog er det en 48" og ikke 55" meen måske er 48 fint nok.. Man ka jo sige at jeg ikke ved bedre jo.. Tilbudet gælder til kl 16 i morgen

Men Bilka har så denne på tilbud
http://www.bilka.dk/elektronik/tv-foto- ... e%3a55&pp=

Men synes bare jeg læser på flere sider at Samsung er bedre end LG
Mest pga af deres fjernbet.

Hjælp hehe