Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Patrickr87
Vi skal have nyt TV derhjemme er og kommet frem til to forskellige modeller:

Samsung UE55HU6905
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... ue55hu6905

Samsung UE55H8005
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... oom-bundle

Jeg er fan af de buet version, men er bange for at det er ligesom med buffalo sko at det går af mode igen. Det "billige" er i UHD, hvilket fremtidssikre det en smule mere.

Hvis I skulle vælge hvilket ville I så vælge og hvorfor?
Samsungs discount UHD tv (HU6905) har ikke fået ret mange pæne ord med på vejen i diverse anmeldelser.
Skal du have UHD tv nu, så skal du købe i en 7'er eller 8'er serie.

Ellers ville jeg vente og købe H8005 nu og så skifte til UHD om 4-5 år når der er noget mere kildemateriale til rådighed. Lige nu er der blot Breaking Bad, House of cards sæson 2 samt 4 naturfilm på Netflix i 4K.
Af PeterD
DE BUEDE SKÆRME ER ET MODEFÆNOMEN DER GÅR AF MODE OM 4-5 ÅR....

SNUP EN SONY W6 ELLER "GÅ ALL-IN" MED ET W8, OG DU ER GODT KØRENDE!!

PS. DER ER NOK STØRST SANSYNLIGHED FOR TILBUD/RABAT PÅ SAMSUNGPRODUKTER
Af Non-Desperado
Om det er et modefænomen eller ej kan vel være ligegyldigt, hvis du kan lide det?
Lige nu er '4K' og 'UHD' et par buzzwords, men hvor meget kildemateriale findes der pt.?
Næsten ikke noget, og kvaliteten skulle vist være til at overse ift. en ganske almindelig blu-ray.

Desuden skal du næppe regne med TV-signaler i ægte 4K før om 4-5 år, og for faste medier er der endnu ikke fastlagt en endelig standard.

Så jeg ville klart vælge et rigtigt godt Full HD-TV, der understøttes nu, fremfor et middelmådigt Ultra HD.
Alternativt et rigtigt godt UHD-TV, der kan opskalere HD til UHD så perfekt som muligt.

Men så er vi også oppe over 20.000 kr.
Du bør ihvertfald overveje om du vil blive glad for et buet tv, personligt ville jeg aldrig købe et sådant men her er der nok forskellige meninger.

Som markedet ser ud nu, og med det ikke eksiterende 4k materiale og ingen udsigt til 4k tv kanaler de næste år, så ville jeg nok bare købe et godt full hd tv til 8.000-10.000 i 55" og så kan man skifte om 5-7 år til et oled 4k tv når det bliver mainstream.
Men jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal overveje det? Jeg/Vi har været ude og kigge på både buet og ikke buet, det buet tiltaler os meget, da det er "nyt" og anderledes istedet for bare endnu et nyt TV.

Hvis det er et modefænomen, som forsvinder om 5år, så passer det jo også meget godt i levetiden for sådan et TV - altså før man skal have et nyt igen igen igen.

Jeg er nok mest fan af at hoppe på 8005 versionen, hvis der ikke er andre som siger at der findes et bedre et bedre køb til omkring 15k?
Jeg overvejede længe om jeg skulle købe HU7505 elle HU8505 da det også for mig var besnærende at vælge noget 'nyt' som et buet tv.

Men så tænkte jeg lidt på hvilke situationer jeg bruger mit tv og ofte er vi 3-4 nogle gange 5-6 personer som ser tv på en gang og her ville et buet ikke fungere da vi ikke alle kan sidde lige i midten.
Derudover skulle tv'et hænges op og her vurderede jeg at et fladt ville være pænere end et buet.

Så jeg endte med det flade HU7505 og har ikke fortrudt. Dog blev jeg lidt bitter på Samsung da jeg efterfølgende fandt ud af at de leverede 5 års onsite garanti på deres HU8505 men ikke på HU7505.

Jeg er ellers normalt til flotte kurver men mit tv skal være fladt :-)
Jeg købte selv UE55H8005 for en lille måned siden i El giganten for 12.999
Jeg er rigtig glad for mig tv, det giver fantastiske billeder og giver mig nogle fede medie muligheder. Har ikke set mere end et par 3D film, men dette har også været en fed oplevelse. Jeg skal være ærlig, det er ikke det samme som i biografen. Avatar 3D på mit tv er virkelig fedt, men 3D effekten har større i bio.

Jeg er begyndt at streame medier over til mit TV via DLNA
Jeg bruger Plex. Plex medie server på min pc og app til TV og android.
Det virker rigtig godt, nu er det ikke nødvendigt med et HDMI kabel fra PC til TV mere.
Jeg er overrasket over at kvaliteten ikke er dårligere end med HDMI
Jeg har bevist også valgt at bruge højeste kvalitets indstillinger via WIFI
Når der streames til min Android er kvaliteten lavere for at holde mit 4G data forbrug nede.

Mht. den buede skærm, så er det for mig bare en ting der følger med. Jeg købte den ikke pga den buede skærm. Og som manden i EL giganten sagde så er UE55H8005 et egoist tv
Så hvis man er en familie på 3-4 personer så er det nok ikke et tv for dem.

Det er jeg ikke helt enig med, man skal altså virkelig stå lang til siden før det går ud over billedet.

Jeg tror ikke på buede tv i fremtiden, det giver intet andet end at man føler at man bliver mere omringet af tv'et

Så hvis du går efter UE55H8005 fordi du går en den tro at buede tv bare er det fedeste, så må jeg desværre skuffe dig. Du bliver skuffet. Det ser fedt ud, men så er det hellere ikke mere at snakke om :)