Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej flatpanels og brugere

Købte for en måneds tid siden en Samsung 971P, og er meget tilfreds, indtil jeg i computerspillet Guild Wars når til et område, hvor der åbenbart er mange røde nuancer i billedet. Som man kan se i linkede film, trækkes der røde skygger efter bevægelser, tydeligst i klippens skygge i baggrunden. Lidt irriterende for en skærm i den prisklasse, så er der noget jeg kan gøre? Kan det skyldes, at skærmen 'kun' får analogt VGA-signal og ikke digitalt DVI?

Med venlig hilsen
Martin Ross

Video af rød skygge
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det du oplever er det der kaldes overdrive trailing.

Jeg tror du vil se en forbedring ved at skifte til DVI. Det har jeg oplevet på flere af Samsungs skærme, fordi deres Overdrive tit er lidt for hård. Faktisk er der ganske store forskelle mellem indstillingen af farverne fra DVI til VGA på Samsungs PVA baserede skærme.

Du skal desuden sørge for at kontrast eller farveindstillingerne ikke er helt ved siden af. Hvis du har en farveprofil (eller farveindstillinger) liggende fra din gamle skærm, skal denne/disse også deaktiveres.
Af Martin Ross
Hej Rasmus

Mange tak for svar, jeg kigger mig om efter et nyt grafikkort. Har prøvet at kalibrere efter denne af Lars T og håber det hjælper.

God vind,
Martin