Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

I min higen og søgen på et super tv, har jeg efterhånden indset det ikke kommer i år (læs LGs OLED tv falder endnu mere i pris), og har så overvejet i mellemtiden at anskaffe et midlertidigt tv.

Her var jeg tæt på at købe et Sony KDL-50W805B til de godt 6800, men nu ser jeg så samsungen til ikke så meget mere, og den har trods alt UHD.

Dælme svært. Købe det ene eller andet, eller vente endnu mere :)
Jeg har også gået og ventet på at HU7505 modellerne skulle falde i pris, men jeg besluttede efter at have kværnet post efter post på alskinds TV-forumer, at UHD teknologien er så ny at den nok skal modnes over de kommende år inden den bliver en rigtig spiller og reelt interessant for mig. Det er jo et ret ekstremt begrænset udvalg man kan få, så på nuværende tidspunkt er det jo mere end gimmick end andet. Man skal holde meget af House of cards og Breaking Bad for at punge så mange ekstra penge ud synes jeg.

Og med OLED på trapperne så formoder jeg LED får skarp konkurrence eller helt forsvinder for Mellem til High-end over de kommende år. Og med kommende år mener jeg ikke de næste par år, men om 4-6 år. Til den tid forventer jeg OLED og UHD er modnet så meget, at de begge er blevet mainstream og ikke blot gimmicks.

Derfor valgte jeg i stedet et 55F7005 til 9.999 kr som jeg efter lidt start vanskeligheder er blevet rigtig glad for. Det er så min plan, at det skal holde de næste 4-5 år også vil jeg slå til når OLED og UHD er modnet.

Dermed ikke sagt TV'et der er tale om her er et dårligt valg. Jeg mener bare man får mere for pengene ved at finde et godt Full HD tv hvis man ikke kan eller vil vente til januar udsalget.
Ja kan godt forstå det. Jeg har en gammel yousee samsung box som synger på sidste vers, og et philips 9732 tv, så det hele krakellerer her i huset :)

Men jeg kunne godt fristes til at købe en af de to nævnte, som en midlertidig løsning, og der ville det økomisk være mest fornuftigt at tage sony'en.

Jeg havde jo håbet på Philips havde lavet et gude tv med deres 8109 serie, men det ser desværre ikke sådan ud.