Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MichaelF
Hey

Jeg har længe bøvlet med mit gamle Tandberg tv, som jeg fik da jeg var 14år. Det virker stort set ikke længere.
Min far har så lige købt et 42" Panasonic plasma TV, så jeg ku få hans gamle. Men hans fjernbetjening er ikke original og kanalerne er nu helt i skoven efter jeg har fået det hjem hos mig selv, der udover kan jeg ikke justere noget som helst.

Så jeg overvejer at købe mig en fladskærm. Jeg kiggede på guide-tråden, og synes ret godt om Samsung tv'et (26" til soveværelset). Prisen ser også ok ud, har ikke så mange penge. Det ligger på hifipriser.dk til ca. 4800kr.

Men jeg bor på et kollegieværelse på 12m2, og mit TV står på et tvbord ca. i midten af rummet, så jeg drejer det, alt efter hvor i rummet jeg er. Dvs. at jeg sidder/ligger ca. 1½-2m fra fjernsynet når det er i brug. Vil det give nogen problemer mht. billede eller noget andet?

Ud over det, hvis I har nogen andre tv I kan anbefale til MAX 5000kr er jeg meget interesseret. Jeg vil selvfølgelig gerne have det bedste og billigste, men ved godt, at jeg ikke får top-notch i den prisklasse.

Jeg kiggede også på dette : http://www.tapeconnection.dk/tcasp/defa ... de=8061051
Det er en demomodel fra en butik, 32", men er det for stort til et så lille rum jeg bor i?

Jeg håber I kan hjælpe mig.

Mvh
Michael Falkenberg

P.S. Det er alm. analog signal, kabeltv jeg har.